Proiectele sunt finanţate de Fundaţia Eurasia cu resurse de la Agenţia Suedeză pentru Cooperare şi Dezvoltare Internaţională (Sida/Asdi), Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID). Reprezentanţa din Moldova a Fundaţiei Eurasia urmăreşte ajustarea la standardele europene a procesului electoral şi sensibilizarea cetăţenilor şi autorităţilor din Moldova privind importanţa alegerilor libere şi corecte într-o democraţie.
23 aprilie 2007
Scurtă descriere a proiectelor:
ADEPT - Scopul proiectului este de a contribui la instruirea funcţionarilor electorali în vederea asigurării înţelegerii şi capacităţii lor de a desfăşura corect alegerile locale generale 2007. În cooperare cu Comisia Electoral Centrală vor fi instruiţi aproximativ 1500 funcţionari electorali din birourile electorale ale secţiilor de votare, care vor primi broşuri ale Codului electoral amendat. Rezultatul scontat al acestei iniţiative este asigurarea unui proces electoral mai transparent, ca urmare a acţiunilor profesioniste ale responsabililor pentru desfăşurarea acestuia.
LADOM va desfăşura monitorizare, observare şi analiză a campaniei pre-electorale, activităţilor din ziua alegerilor, şi a perioadei post-electorale prin intermediul observatorilor de lungă durată (numărul) şi a celor peste 200 de observatori din ziua alegerilor. Proiectul va reduce probabilitatea încălcărilor administrative, asigurând că rezultatele alegerilor reprezintă reflecţia adevărată a intenţiei alegătorului.
API/CIJ vor efectua o monitorizare complexă a posturilor de televiziune naţionale şi locale, posturilor de radio şi ziarelor. Rezultatele vor fi publicate in cadrul rapoartelor bilunare şi finale, fiind apoi prezentate participanţilor la proiect locali şi internaţionali. Proiectul prevede efectuarea unei analize independente a preferinţelor şi simpatiilor expuse in reportajele mass-media cu privire la alegerile locale şi va pleda pentru realizarea reportajelor şi emisiilor echilibrate.
CNTM/ACJM vor încuraja participarea activă a tinerilor la alegerile locale din 2007 prin o campanie naţională de educaţie civică, linie fierbinte, seminare, cursuri şi materiale informaţionale, create într-un stil propriu tineretului. Informaţia distribuită despre candidaţi va fi nepărtinitoare şi corectă, iar campania urmăreşte creşterea numărului de tineri care vor ieşi la vot.