Agenţia Naţională pentru Reglementare în Telecomunicaţii şi Informatică (ANRTI) a deschis pentru utilizatorii serviciilor de comunicaţii o "linie telefonică fierbinte" - 080080080, care poate fi apelată din orice localitate a republicii, în zilele de lucru, între orele 8.00 şi 17.00. Toate apelurile telefonice efectuate la acest număr vor fi gratuite.
Agenţia a lansat "linia fierbinte" pentru a oferi utilizatorilor interesaţi informaţii despre drepturile acestora, obligaţiile furnizorilor de servicii faţă de clienţii săi, precum şi pentru a recepţiona reclamaţii ale consumatorilor care consideră că le-au fost lezate drepturile de către prestatorii de servicii. Specialiştii Agenţiei vor acorda consultaţii utilizatorilor în problemele care-i preocupă şi le vor oferi ajutor în soluţionarea unor eventuale litigii apărute între aceştia şi furnizorii de servicii.
Stanislav Gordea, director adjunct al ANRTI, a comunicat că decizia privind lansarea "liniei fierbinţi" este prima din cele câteva acţiuni pe care Agenţia le va întreprinde, până la finele anului curent, în scopul promovării şi protejării drepturilor utilizatorilor de servicii de telecomunicaţii şi informatică.
ANRTI va reînnoi site - ul său şi î-l va completa cu o rubrică nouă întitulată "Pagina utilizatorului de servicii", care va deveni un canal de comunicare interactivă între consumatori şi Agenţie. Instituţia noastră a decis, de asemenea, să atragă reprezentanţi ai asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor la procesul de elaborare şi discutare a proiectelor de acte regulatorii şi a modificărilor la regulamentele în vigoare care vizează interesele utilizatorilor de servicii, a precizat Gordea.
Directorul a menţionat că noile formule de comunicare cu utilizatorii de servicii le va oferi posibilitatea de a afla răspunsul la întrebările care-i frământă şi de a primi informaţiile de care au nevoie prin intermediul "liniei telefonice fierbinţi" sau prin poşta electronică.
Conform Legii telecomunicaţiilor, ANRTI este autoritatea abilitată să examineze cererile şi reclamaţiile utilizatorilor de servicii şi să soluţioneze litigiile apărute între utilizatori şi operatorii de servicii de telecomunicaţii şi informatică, precum şi litigiile între operatori.