Asociaţia Presei Independente şi Centrul Independent de Jurnalism a anunţat lansarea, în cadrul Coaliţiei Civice pentru Alegeri Libere şi Corecte – Coaliţia 2007, a rezultatelor celui de-a doilea raport de monitorizare (25 aprilie – 6 mai 2007) a modului în care este reflectată campania electorală pentru alegerile locale generale de către principalele posturi de radio/televiziune şi ziare din Republica Moldova.
În perioada 25 aprilie – 6 mai 2007 mass-media supuse monitorizării şi-au menţinut politica editorială adoptată în perioada precedentă, la începutul campaniei electorale. Posturile publice Moldova 1, Radio Moldova, posturile private cu acoperire naţională NIT, Antena C şi N4 continuă să difuzeze ştiri şi opinii care favorizează direct sau indirect partidul de guvernământ, evitând ştirile defavorizante şi opiniile critice la adresa acestuia. Partidele de opoziţie sunt prezente preponderent prin informaţiile comisiilor electorale şi prin publicitate electorală. La postul Euro TV se manifestă aceeaşi atitudine favorizantă faţă de PCRM, dar şi faţă de PPCD.
În ştirile şi emisiunile PRO TV, TV 7, Vocea Basarabiei se reflectă un spectru mai variat de evenimente şi actori politici, fără a favoriza în mod deosebit vreun partid, acestea fiind şi singurele posturi care nu menajează partidul de guvernământ, prezentând acţiunile de protest ale deţinătorilor de patente, ale refugiaţilor şi transportatorilor de la Cahul. De asemenea Russkoe Radio a pus pe post în mod repetat o ştire care defavorizează PCRM şi PPCD, tinzând să-şi limiteze implicarea în campania electorală, rezumând-o în ultimele zile la difuzarea de publicitate electorală.
În presa scrisă, spiritele încep să se încingă, unele ziare proguvernamentale publicând materiale defăimătoare la adresa unor partide de opoziţie. Majoritatea ziarelor publice locale şi fostele ziare publice centrale – Moldova Suverană şi Nezavisimaia Moldova – favorizează în continuare PCRM, în timp ce majoritatea ziarelor private, cu câteva excepţii, critică PCRM, fără însă a sprijini în mod deschis vreun partid de opoziţie.
Proiectul se realizează în parteneriat cu Institutul de Marketing şi Sondaje IMAS-INC Chişinău. Perioada de monitorizare este 10 aprilie 2007 - 17 iunie 2007. Rezultatele vor fi făcute publice prin rapoarte bilunare, în prima lună a monitorizării, apoi săptămânale. De asemenea, rapoartele vor fi plasate pe pagina de internet dedicată alegerilor locale generale www.alegeri.md/2007 realizată în cadrul Coaliţiei 2007 de ADEPT.
Proiectul este finanţat de către Fundaţia Eurasia, cu resursele Agenţiei Suedeze pentru Cooperare şi Dezvoltare Internaţională (Sida/Asdi) şi Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), Fondul Naţional pentru Democraţie, SUA şi Misiunea OSCE în Republica Moldova.