Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile a revocat certificatele de operator aerian la 7 companii aeriene moldoveneşti, a căror activitate cargo nu a întrunit conduţiile de asigurare a securităţii zborurilor. În special, a fost sistată activitatea companiilor „Aeroportul Internaţional Mărculeşti”, „Jet Line Internaţional”, „Jet Stream”, „Tiramavia”, „Pecotox-Air”, „Valan Internaţional Cargo Charter” şi „Grixona”.
Într-un comunicat de presă al Administraţiei de Stat a Aviaţiei Civile se arată că, în ultimii ani, aviaţia civilă moldovenească s-a confruntat cu o serie de neconformităţi ca urmare a nerespectării reglementărilor, pe de o parte şi respectiv ca urmare a lipsei unui control eficient, determinat de extinderea exagerată a ariei de operare, pe de altă parte. „S-au produs mai multe accidente, ce au condus la distrugeri de aeronave, pierderi de vieţi omeneşti, daune morale aduse aviaţiei civile din Moldova. Tot mai mulţi operatori moldoveni şi-au răspândit aeronavele din Papua Noua Guinee şi Noua Zeelanda până în Iraq, Sudan, Congo şi Sahara Occidentală. În acest sistem de operare, în care sunt implicate aeronave, de cele mai multe ori proprii şi pe termen lung, operatorii au pierdut efectiv controlul asupra lor atît din punct de vedere operaţional, cît şi din punctul de vedere al întreţinerii tehnice”, se arată în comunicat. De asemenea, potrivit ASAC, mai multe neconformităţi majore, cu efect direct asupra siguranţei operării, au determinat statele europene precum Germania, Franţa, Spania, Olanda, să pună problema interzicerii accesului unor aeronave moldoveneşti pe teritoriile lor. Însă din partea operatorilor moldoveni nu a fost nici o reacţie. Ca rezultat, Comisia Europeană a atras atenţia că în lipsa unor măsuri hotărâte din partea autorităţilor naţionale responsabile, operarea aeronavelor moldoveneşti în Europa ar putea fi supusă embargoului. „În condiţiile în care situaţia este pe punctul de a se agrava şi de a pune la îndoială capacitatea statului de a-şi îndeplini obligaţiile asumate prin aderarea la convenţiile internationale, Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile a Republicii Moldova este nevoită să ia masuri de severi tate maximă în scopul conservării şi dezvoltării a ceea ce corespunde nivelului de siguranţa cerut în aviaţia civilă, conformiităţii cu prevederile legilor, cu interesul cetăţenilor Republicii Moldova”, se ma arată în comunicatul ASAC.