Trimite e-mail | Printeaza
Social
26.06.2007

Asociaţia Patronatului din Aeronautică va acţiona în judecată ASAC pentru decizia de a suspenda activitatea a 7 operatori aerieni din Moldova

Asociaţia Patronatului din Aeronautică va acţiona în judecată ASAC pentru decizia de a suspenda activitatea a 7 operatori aerieni din Moldova Reprezentanţii companiilor aeriene, cărora li s-a suspendat activitatea prin ordinul Agenţii de Stat a Aviacţiei Civile, au declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că  vor ataca în judecată decizia respectivă a ASAC. Ei au acuzat conducerea ASAC de incompetenţă, calificând decizia acesteia drept nefondată şi abuzivă. Potrivit reprezentanţilor companiilor aeriene, decizia organului de control a fost una neaşteptată, deoarece angajaţii administraţiei de stat efectuau regulat toate inspecţiile necesare, iar deplasarea la locul de verificare era achitată de companiile aeriene. Ei au declarat că nu cunosc adevăratele motive pentru care ASAC a decis să retragă certificatele de zbor. Potrivit lor, companiile aeriene moldoveneşti au încheiat numeroase contracte cu organizaţii internaţionale importante ca Ministerul Apărării al SUA, Naţiunile Unite, efectuând zboruri umanitare în cadrul misiunilor ONU, iar prin neonorarea contractelor riscă să plătească despăgubiri de mii de dolari. Mai mult, în cazul câştigării procesului de judecată, pe care aceştia intenţionează să-l lanseze, ASAC riscă să plătească despăgubiri enorme companiilor ca urmare a sistării curselor aeriene. Totodată, reprezentanţii companiilor aeriene au declarat că în rezultatul deciziei ASAC 100 de nave se află blocate peste hotare şi nu pot să se întoarcă, iar câteva mii de persoane au rămas fără lucru.Potrivit afirmaţiilor aviatorilor, rulajul lor anual este de 12-14 milioane de USD, venitul principal provenind din activităţile peste hotare, în special în Africa şi Asia.Companiile cărora li s-au retras certificatele de operatori aerieni sunt: Aeroportul Internaţional Mărculeşti, „Jet Line Internaţional”, „Jet Stream”, „Tiramavia”, „Valan Internaţional Cargo Charter”, „Grixona”şi „Pecotox-Air”. Şi-au păstrat certificatele de doar trei companii aeriene care transportă exclusiv pasageri, inclusiv compania de stat „Air Moldova”. La 22 iunie ASAC a emis odrinul de sistare a activităţii celor 7 companii, menţionând că „aviaţia civilă moldovenească s-a confruntat cu o serie de neconformităţi ca urmare a nerespectării reglementărilor, pe de o parte, şi ca urmare a lipsei unui control eficient, determinat de extinderea exagerată a ariei de operare, pe de altă parte”. „S-au produs mai multe accidente, ce au condus la distrugeri de aeronave, pierderi de vieţi omeneşti, daune morale aduse aviaţiei civile din Moldova”. Tot mai mulţi operatori moldoveni şi-au răspândit aeronavele din Papua Noua Guinee şi Noua Zeelanda până în Iraq, Sudan, Congo şi Sahara Occidentală. În acest sistem de operare, în care sunt implicate aeronave, de cele mai multe ori proprii şi pe termen lung, operatorii au pierdut efectiv controlul asupra lor atât din punct de vedere operaţional, cât şi din punctul de vedere al întreţinerii tehnice”, se arată în comunicatul ASAC.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus