Începînd cu ziua de 5 noiembrie 2007 toţi cetăţenii care au întrebări referitoare la afaceri sînt bineveniţi la punctele de contact în afaceri din 8 oraşe ale republicii: Edineţ, Glodeni, Sîngerei, Rezina, Ungheni, Căuşeni, Leova şi Comrat. Lansarea acestor puncte de contact a fost anunţată în cadrul unui grup de lucru al Ministerului Economiei şi Comerţului al RM.
Scopul deschiderii acestor puncte de contact, amplasate în clădirile administraţiilor raionale din oraşele selectate, este de a face informaţiile referitoare la afaceri disponibile pentru antreprenorii începători şi managerii de afaceri din ţară.
„Rolul acestor puncte de contact în afaceri este de a facilita accesul şi diseminarea informaţiilor referitor la afaceri în primul rînd cetăţenilor care intenţionează să lanseze o afacere, cît şi antreprenorilor care deja activează şi publicului larg – susţine Valentina Veveriţă, Şeful Direcţiei Dezvoltarea businessului mic si mijlociu a Ministerului Economiei şi Comerţului. Acest lucru cu siguranţă că va contribui la creşterea şi dezvoltarea sectorului antreprenorial din Moldova”.
Obiectivul punctelor de contact este de a conecta publicul în general şi comunitatea de afaceri în particular la sursele de informare actualizate, corecte şi de încredere avînd în vizor toate aspectele începerii unei afaceri. Astfel va spori substanţial capacitatea comunităţii de afaceri moldoveneşti de a iniţia o afacere de succes competitivă pe piaţa locală.
Iniţiativa a fost concepută şi elaborată în cadrul proiectului UE al programului Tacis „Suport Întreprinderilor Mici şi Mijlocii în zona rurală”, gestionat de un consorţiu constituit din International Development Ireland (IDI) în parteneriat cu CEEN. După încheierea cu succes a acestei faze pilot, se aşteaptă ca iniţiativa să fie adoptată şi implementată în toată ţara.
„Informaţia este oxigenul afacerii – susţine Stephen O’Mullane, şef de echipă în cadrul proiectului „Suport IMM în zona rurală”. Fără o suplinire constantă cu informaţie exactă, corectă şi actuală, afacerea nu va supravieţui. De aceea, puncte de contact în afaceri vor servi drept epicentre de diseminare a informaţiei, care la rîndul ei va încuraja începătorii să-ţi realizeze ideile lor de afaceri”.