Potrivit Serviciului de presă al Executivului, proiectul legii cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, care promovează instituirea unui corp de funcţionari publici profesionist şi eficient ce va activa în interesul societăţii şi statului, a fost aprobat de Guvern în cadrul şedinţei din 21 noiembrie.
Noul proiect stabileşte standarde moderne în managementul serviciului public cum ar fi: angajarea prin concurs, promovarea în bază de merit, asigurarea continuităţii activităţii prin instituirea cabinetului demnitarului format din consilieri, purtători de cuvînt etc.
Totodată, proiectul de lege prevede, spre deosebire de legea în vigoare, criterii mai rigide pentru oferirea statutului de funcţionar public, stabilind activităţile care sînt proprii funcţionarilor publici ca elaborarea documentelor de politici, a proiectelor de acte legislative şi normative; de punere în executare a acestora; de control şi audit public intern şi extern; de gestionare a resurselor umane în serviciul public şi a resurselor financiare publice; de reprezentare a intereselor publice etc.
La elaborarea proiectului de lege s-a ţinut cont de practica ţărilor membre ale UE: Cehia, Letonia, Lituania, Estonia, Slovacia, Slovenia, Bulgaria, Ungaria, Austria, Belgia, Franţa, Grecia, Polonia etc. Totodată, la elaborarea şi definitivarea documentului au participat experţi internaţionali, societatea civilă şi forurile ştiinţifice din Moldova.
Proiectul legii cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public a fost elaborat în cadrul reformei administraţiei publice centrale şi urmează să fie propus Parlamentului pentru examinarea concomitent cu proiectul legii cu privire la Codul de conduită al funcţionarului public. Proiectul de lege aprobat urmează să substituie actuala lege cu privire la serviciul public