Republica Moldova şi-a îmbunătăţit indicele givernării electronice în 2008 faţă de 2005, însă ocupă ultimul loc în Europa de Sud-Est la acest capitol. Potrivit raportului ONU „UN E-government Survey 2008”, Moldova s-a plasat pe locul 93 faţă de locul 109 în 2005, înregistrând un indice al guvernării electronice de 0,4510. Potrivit raportului ONU, cea mai proastă performantă a fost înregistrată în Moldova la capitolul infrastructură - 0,1532 puncte, iar cea mai bună - la capitolul resurse umane - 0,8931 puncte.
Pentru comparaţie România a ocupat locul 51 cu 0,5383 puncte, Ucraina -locul 41 cu 0,5728 puncte, Belarusul - locul 56 cu 0,5213 puncte, Rusia - locul 60 cu 0,5210 puncte.E-guvernarea vizează îmbunătăţirea cooperării dintre agenţiile guvernamentale, permiţând o consultare permanentă, activă şi eficientă, o implicare a cetăţenilor, dar şi un mai mare angajament al jucătorilor la nivel regional şi internaţional.Potrivit unui studiu realizat în 2007 de compania „Business Inteligent Service”,trendul general al dezvoltării şi implementării TIC în RM este unul pozitiv: * Infrastructura informaţională înregistrează ritmuri sigure de creştere. * TIC devin tot mai disponibile. * Creşte nivelul de popularitate a Internetului în bandă largă, deşi valorile de utilizare a acestuia sunt încă reduse. * La categoriile “penetrare” şi “competenţe” se înregistrează valori maxime de dezvoltare. Totuşi există încă numeroase bariere pentru dezvoltarea Societăţii Informaţionale:- Piaţa telecomunicaţiilor nu este liberalizată suficient.- Comerţul electronic este la faza incipientă de dezvoltare.- Disponibilitatea Internetului este încă limitată în regiunile rurale.- Industria locală TIC este slab dezvoltată.Constatările şi concluziile cercetărilor curente conduc la următoarele recomandări pentru acţiuni din partea autorităţilor competente:• Liberalizarea pieţei telecomunicaţiilor.• Stimularea concurenţei în domeniul TIC.• Reducerea fenomenului de piraterie.• Dezvoltarea şi stimularea industriei locale de hardware şi software.• Extinderea numărului de centre de acces public la Internet.• Promovarea utilităţii şi importanţei TIC.• Elaborarea unei politici de preţ vizavi de serviciile telefonice, în sensul: - stabilirii competitive a preţurilor - asigurării accesibilităţii pentru majoritatea cetăţenilor.