„Spre deosebire de alte imperii care au reuşit să păstreze relaţii bune cu fostele „colonii”, puternicul imperiul rus nu a reuşit să facă acest lucru”, a declarat marţi, la Chişinău renumitul ziarist Vladimir Pozner. Potrivit lui, orice imperiu are tendinţa de a se destrăma, nici un imperiu nu a supravieţuit de-a lungul istoriei. „Imperiul rus s-a ţinut un timp îndelungat, dar destrămarea era inevitabilă”, a spus Pozner. Atitudinea pozitivă sau negativă a fostelor colonii faţă de metropolă depinde de faptul pe cât de înţelept se poartă metropola cu fostele sale colonii, a menţionat Pozner. Spre exemplu, Marea Britanie a dat dovadă de o diplomaţie colosală în relaţiile sale cu India, Australia şi alte colonii ale sale, astfel încât astăzi acestea au o atitudine pozitivă faţă de fosta metropolă. „Spre regret nu toate imperiile au fost capabile de aşa ceva. Printre acestea se numără şi imperiul rus. Probabil că nu există nici o fostă republică sovietică, care ar avea o atitudine binevoitoare faţă de Rusia”, a spus ziaristul rus.
Vladimir Pozner a comunicat că în cadrul vizitie sale la Chişinău s-a întâlnit şi cu Vladimir Voronin. Potrivit lui, a fost o întrevedere neplanficată din timp. Organizatorii l-au anunţat despre acest eveniment doar când a ajuns la Chişinău şi l-au luat prin surprindere. Vladimir Pozner nu a oferit amănunte despre discuţia cu Vladimir Voronin, menţionând că dialogul a fost „off the record”, fără ca informaţia să poată fi făcută publică. Totuşi, ziaristul a afirmat că întâlnirea a fost una extrem de interesantă, ţinând cont de faptul că un jurnalist este mereu curios să poarte dialoguri cu orice personalitate politică. Vladimir Pozner a efectuat o vizită la Chişinău la iniţiativa reprezentanţei locale a fundaţiei SIDA Est-Vest, în special pentru a dialoga cu directorii din mass-media despre promovarea programelor de publicitate socială în mass-media, în special a celor care vizează problema răspândirii infecţiei HIV şi SIDA. În cadrul mesei rotunde, Vladimir Pozner a împărătşit experineţa sa în ceea ce priveşte problemele de mediatizare a publicităţii şi mesajelor sociale şi motivele care îl determină pe un jurnalist să ia o poziţie socială activă vizavi de problemele sănătăţii publice. La finalul discuţiilor cu directorii şi redactorii mass-media a fost înaintat un proiect de rezoluţie care îşi propune să primească acordul managerilor instituţiilor media în susţinerea acţiunilor de informare şi sensibilizare a publicului privind problemele societăţii.