Trimite e-mail | Printeaza
Economie
13.06.2008Igor Dodon: Perspectiva economică a Moldovei constă în dezoltarea serviciilor
“Noi urmează să depunem eforturi în continuare asupra resurselor energetice, regenerabile. De aceea în opinia noastră perspectiva economiei Moldovei este o economie bazată pe servicii”, a declarat ministrul, menţionând că a lansat acest mesaj în cadrul forului moldo-turc, doarece Turcia este o ţară cu una dintre cele mai bogate experienţe din regiune ce ţine de dezvoltarea serviciilor. În opinia vicepremierul, ministrul Economiei şi Comerţului, Igor Dodon, Moldova nu poate să-şi permită o industrie grea deoarece nu dispune de resurse, nu poate să-şi perimtă să aibă o cotă majoră a agriculturii, cu toate că agricultura este un obiectiv de bază, deoarece o ţară cu o agricultură mai mult de 10% în PIB este o ţară cu riscuri sporite, iar anul 2007 a demonstrat acest lucru. “Şi când vorbim de servicii nu vorbim doar de serviciile de turism, în care Turcia s-a manifestat foarte bine, ci sunt o mulţime de alte sectoare, precum construcţiile, Turcia fiind cunoscută o ţară exportatoare de servicii de construcţii, de la care Moldova ar putea prelua experienţa”, a spus Dodon. Potrivit lui, în ultimul timp în Moldova deja se observă o creştere a ponderii serviciilor în PIB. Dodon a menţionat că serviciile în Moldova ar putea fi lansate în aşa sectoare prcum IT, outsourcing-ul call centrele etc. Potrivit datelor MEC, în 2007 ponderea serviciilor în PIB, comparativ cu anul 2006, s-a majorat cu 4,4 puncte procentuale, atingând 61,1%, iar valoarea adăugată brută a serviciilor în PIB s-a majorat cu 12,7%. Creşterea obţinută în acest sector economic a fost condiţionată de sporirea puterii de cumpărare a populaţiei.Contribuţia serviciilor la creşterea PIB a fost cea mai semnificativă -7,2%. Valoarea adăugată brută (VAB) creată în construcţii a înregistrat o creştere considerabilă de 22,2%. Aceasta creştere s-a datorat inviorării activităţii investiţionale, determinată atât de creşterea nivelului de trai al populaţiei, cat şi de creşterea economică în general. VAB creata în comerţul cu ridicata şi cu amănuntul a înregistrat o creştere semnificativa - de 10,8%, în sectorul de transport şi comunicaţii VAB s-a majorat faţă de anul 2006 cu 17,4%. Această creştere a fost asigurată, preponderent, de sectorul comunicaţiilor.
Comentarii (0)