„Moscova nu ne-a prezentat şi nici nu ne impune vreun proiect politic de reglementare a conflictului moldo-transnistrean, în pofida diverselor zvonuri inspirate de Chişinău. Rusia doar contribuie activ la reluarea contactelor”, a declarat liderul transnistrean Igor Smirnov, într-un interviu acordat publicaţiei ucrainene „Ukraina Molodaia”. Smirnov a spus că Chişinăul vrea să supună Transnistria, oferindu-i autonomie, şi contează pe faptul că Moscova ii va ajuta în schimbul „flirtului” cu Kremlinul. Însă, potrivit lui Smirnov, „poziţia Moscovei este consecventă şi neschimbată: soluţia definitivă a conflictului poate fi identificată numai cu acordul ambelor părţi – Moldova şi Transnistria”. El a amintit că Tiraspolul intenţionează să stabilească cu Moldova relaţii de bună vecinătate, ca între două state. Totodată, Smirnov a spus că Transnistria priveşte cu înţelegere poziţia Moscovei, care susţine principiul integrităţii teritoriale a Moldovei.
Liderul transnistrean consideră că pentru Rusia este important să apere interesele conaţionalilor săi, care locuiesc în Transnistria, să le garanteze securitatea. „Timpul a arătat că respectarea drepturilor transnistrenilor în cadrul Moldovei unitare nu este posibilă”, a spus Smirnov, menţionând că Rusia are interese economice şi geopolitice în regiune, pe care Moscova le apără prin toate mijloacele disponibile.În acelaşi interviu, Smirnov nu a exclus posibiltatea declanţării unui nou război rece în domeniul transportului feroviar cu Moldova.
Liderul transnistrean a menţionat că în primăvara anului 2008 au avut loc câteva întevederi de lucru în problema reluării circulaţiei pe segemntul transnistrean de cale ferată, însă nu a fost obţinut vreun progres în acest sens. Potrivit lui Smirnov, singura ieşire din situaţie este ca Moldova să recunoască calea ferată transnistreană în calitate de agent economic independent.
Totodată, Smirnov nu a putut să garanteze că nu vor apărea din nou probleme la staţia de cale ferată în Moghiliov-Podolski. „Acest lucru nu depinde de noi, dimpotrivă, există temeri că Miron Gagauz, şeful Căii Ferate din Moldova va încerca din nou să intoarcă tranzitul de mărfuri, ocolind Transnistria, prin Moghiliov-Podolski”, a spus Smirnov, adăugând că Moldovei îi este mai convenabil să direcţioneze transportul de mărfuri spre nordul ţării, deoarece segmentul de sud de cale ferată constituie 288 km, iar prin Moghiliov-Podolski – 622 km, respectiv şi costul trasportului de mărfurilor este mai mare.
De notat că în prezent prin segmentul transnistrean de cale ferată circulă doar trenurile marfare, ce tranzitează Moldova, iar cele de pasageri ocolesc Transnistria prin nordul Moldovei.