Trimite e-mail | Printeaza
Economie
09.07.2008

Agenţia agroindustrială “Moldova-Vin” a infirmat faptul că Moldova şi-a pierdut dreptul asupra mărcii divinului moldovenesc “Belâi aist” în Rusia

Conducerea agenţiei agroindustriale “Moldova-Vin” a declarat ziariştilor că decizia organizaţiei Rospatent privind sistarea protecţiei în Rusia a mărcii divinului moldovenesc “Belâi aist” este nefondată şi că o va ataca arbitraj din Moscova.

Potrivit directorului Agenţiei  “Moldova-Vin”, Iurie Carp, drepturile companiei „Altair” asupra aceti mărci comerciale nu a fost confirmată în mod legal, prin urmare, orice informaţii în legătură cu aceasta nu sunt veridice. Astfl, drepturile asupra brandului „Belâi Aist” aparţin în continuare Moldovei.  Precum a menţionat recetn şeful direcţiei juridice în cadrul “Moldova-Vin”, Radu Jigău, unul din motivele de bază invocate de reprezentanţii firmei ruseşti “Altair” pentru anularea protecţiei mărcii, a fost chipurile neutilizarea mărcii comerciale “Belâi aist” în Rusia în decursul ultimilor trei ani, perioadă ce coincide cu sistarea  de către Rusia a importului de producţie vinicolă din Moldova - martie 2006 - octombrie 2007. Începând cu 1 noiembrie 2007, Moldova a reluat exportul în Rusia a vinurilor şi divinurilor, inclusiv a divinului “Belâi aist”. Cererea companiei “Altair” cu privire la anularea protecţiei mărcii comerciale “Belâi aist”, în grafie chirilică şi latină, a fost depusă la Rospatent în septembrie 2007. La 3 iulie 2008, cererea a fost acceptată. Preşedintele Camerei pentru litigiile dintre titularii de licenţă, Serghei Bulba, a declarat că titularul de drepturi asupra mărcii “Belâi aist” “Moldova-Vin”, nu a putut să demonstreze utilizarea mărcii comerciale pe teritoriul Rusiei în decursul ultimilor trei ani.Totodată, Bulba a spus că decizia camerei de licenţiere ruse nu va afecta livrările divinului moldovenesc „Belîi Aist” pe piaţa Rusiei.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus