Potrivit unei declaraţii oficiale a conducerii Întreprinderii de Stat CFM, iniţiativele au fost înaintate în ajunul consultărilor ordinare cu experţii Comisiei Europene în problemele transportului feroviar, organizate de către oficiul reprezentantului special al UE în Moldova. Pentru reluarea circulaţiei trenului „Chişinău- Odesa” şi pentru asigurarea securităţii circulaţiei tenurilor, precum şi a vieţii şi sănătăţii pasagerilor, partea moldoveană propune celei transnistrene să soluţioneze cinci probleme cu caracter tehnologic , pe parcursul unei luni.
n special, se propune asigurarea de către partea transnisteană a accesului nestingherit al specialiştilor CFM pentru controlul stării infrastructurii feroviare, precum şi a activităţii permanente a specialiştilor CFM, antrenaţi nemijlocit în organizarea circulaţiei trenurilor (şeful staţiei, mecanicul rutier etc). Totodată, este necesară organizarea activităţii caselor de bilete ale CFM la staţiile Tighina, Tiraspol, Novosaviţk, pentru vânzarea biletelor contra lei moldoveneşti.
De asemena, Chişinău solicită să i se prezinze garanţii şi instrumente internaţionale de control asupra integrităţii partrimoniului CFM în regiunea transnistreană. Totodată, CMF solicită retrocedarea garniturilor de tren ale CFM, sechestrate neîntemeiat în regiunea transnistreană (o secţiune cu patru vagoane a trenului –diesel, ce staţionează din martie 2006 în depo-ul de locomotive al staţiei Tighina, 13 locomotive cu motor diesel, 297 de vagoane marfare).
Ultimul punct în lista problemlor este asigurarea însoţirii trenurilor de către forţele poliţiei de transport a Moldovei şi a controlului pasagerilor de către angajaţii aparatului de control şi revizie din cadrul CFM din Chişinău. Conducerea ÎS CFM notează că realizarea acestor iniţitaive va permite reluarea completă a circulaţiei feroviare pe segmentul Cuciurgan- Tighina.