Tronsonul de cale ferată Giurgiuleşti - Cahul a fost finalizat vineri. Autorităţile au calificat lansarea lui drept una dintre cele mai importante realizări de la proclamarea independenţei Republicii Moldova, chiar dacă acest proiect fusese criticat în repetate rânduri de opoziţie, localnici şi ecologişti.
Preşedintele Vladimir Voronin, prezent la ceremonia de finalizare a tronsonului, a spus că acesta a fost nu doar un proiect economic, ci şi unul politic.
El a subliniat că, în pofida gravelor probleme cu care s-a confruntat Republica Moldova anul trecut din cauza secetei, autorităţile au reuşit să ducă la bun sfârşit proiectul.
„Statul a găsit posibilităţi să construiască un segment foarte important de cale ferată care vine să integreze sudul ţării în reţeaua naţională de transport şi care asigură legătura portului Giurgiuleşti cu restul teritoriului ţării", spune Vladimir Voronin.
"Această cale ferată sporeşte considerabil importanţa portului. De fapt, anume ea face din terminal un adevărat port, asigurând, totodată, cu locuri de muncă şi cu facilităţi de transport un număr mare de oameni".
Construcţia acestui tronson de cale ferată provocase anterior multiple critici la adresa autorităţilor comuniste din partea partidelor de opoziţie şi a localnicilor din Lunca Prutului.
Organizaţiile de protecţie a mediului au avut şi ele obiecţii, întrucât linia ferată traversează una dintre cele mai mari rezervaţii naturale din Republica Moldova -„Prutul de Jos".
În pofida acestor critici, autorităţile comuniste declaraseră acest tronson drept obiectiv de interes naţional şi chiar au naţionalizat terenurile câtorva persoane pentru a putea duce la bun sfârşit construcţia.
L-am întrebat pe analistul economic Iurie Gotişan cât de necesară a fost construcţia tronsonului de cale ferată Giurgiuleşti - Cahul?
Sursa: BBC
Ascultaţi interviul cu Iurie Gotişan