Marii constructori auto reduc drastic producţia, concediază salariaţi, discută vânzarea unor mărci sau analizează posibilităţi de fuziune în urma celei mai severe crize financiare din ultimii 80 de ani, care a determinat o cădere fără precedent a vânzărilor în piaţa auto.
În statele dezvoltate, vânzările de automobile deja înregistrează prăbuşiri, care se extind treptat şi către economiile emergente, iar marii constructori auto se întrec în a lansa avertizări către investitori şi revizuiri negative ale ţintelor de vânzări, venituri şi profit.
Cele mai recente semnale îngrijorătoare vin din Japonia, unde Mitsubishi a decis să reducă producţia din uzinele locale cu 100.000 de unităţi în următoarele cinci luni, iar cel mai mare constructor din lume, Toyota, companie considerată într-o situaţie excelentă, dă semne că ar putea înregistra primul declin al vânzărilor trimestriale din ultimii şapte ani, după scăderile de pe piaţa americană.
Totodată, concernul german Daimler, constructorul automobilelor Mercedes Benz, va întrerupe complet producţia, potrivit presei locale, timp ce cinci săptămâni în lunile decembrie şi ianuarie, din cauza prăbuşirii dramatice a cererii.
Constructorii de maşini reduc producţia, concediază salariaţi şi discută fuziuni
În SUA, General Motors discută intens preluarea Chrysler, companie care a decis să concedieze 5.000 de salariaţi în noiembrie, în condiţiile în care Nissan vrea să achiziţioneze 20% din Chrysler şi să integreze constructorul american în alianţa cu Renault.
PSA Peugeot-Citroen a lansat o avertizare către investitori cu privire la ţintele de profit, iar semnalele din partea companiilor auto europene ridică întrebări cu privire la capacitatea Volkswagen, cel mai mare constructor din Europa, de a-şi îndeplini obiectivele.
Renault a renunţat la proiecţia pe 2009, iar compania românească Dacia, controlată de grupul francez, va întrerupe producţia la uzina de la Mioveni în zilele de 30 şi 31 octombrie, precum şi pe 13 şi 14 noiembrie, pentru a adapta programul de fabricaţie la cererea comercială.
Volvo, Scania şi alţi mari producători de camioane au şi ei probleme, după căderea vânzărilor în trimestrul al treilea.
Criza financiară va fi urmată de o recesiune severă la nivel global, potrivit analiştilor, afectând performanţele companiilor din majoritatea sectoarelor economiei ca urmare a scăderii cererii pentru toate produsele destinate consumatorilor.
Sursa: Mediafax.ro