Ghidul marchează lansarea, la 23 octombrie 2008, a unei Agende Naţionale de Business, concomitent cu afirmarea tot mai clară a unei voci comune a mediului de afaceri asupra priorităţilor de dezvoltare a ţării.
Ghidul Asociaţiilor de Afaceri din Moldova reprezintă astfel o ediţie specială dedicată etapei de consolidare a celor mai reprezentative uniuni şi asociaţii ale mediului de afaceri din RM:
- Asociaţia Băncilor din Moldova
- Asociaţia Expeditorilor şi Brokerilor Vamali
- Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Auto
- Asociaţia Micului Business
- Asociaţia Naţională a Producătorilor din Moldova
- Asociaţia Transportatorilor Auto de Călători din Moldova
- Clubul Republican al Oamenilor de Afaceri TIMPUL
- Coaliţia pentru Dezvoltare Economică Rurală
- Confederaţia Naţională a Patronatului din Moldova
- Federaţia Naţională a Fermierilor din Moldova
- Ghilda Vinurilor Moldoveneşti
- Uniunea Oenologilor din Moldova
- Uniunea Producătorilor de Zahăr
- Uniunea Republicană a Asociaţiilor Producătorilor Agricoli
- Uniunea Transportatorilor şi Drumarilor
Aceste asociaţii de afaceri şi-au dat acordul principial pentru platforma comună de priorităţi pentru dezvoltarea economică a Republicii Moldova - Agenda Naţională de Business (ANB). Iată cele 5 priorităţi şi obiective de realizat în următorii 5 ani pentru dezvoltarea unui mediu de business competitiv şi atractiv:
- Reducerea barierelor administrative şi asigurarea unui mediu concurenţial sănătos.
- Optimizarea sistemului fiscal.
- Promovarea investiţiilor străine.
- Consolidarea instituţiilor de drept.
- Dezvoltarea şi utilizarea eficientă a capitalului uman.
În Republica Moldova, procesul de consolidare şi promovare al ANB a fost facilitat de Institutul pentru Dezvoltare şi Iniţiative Sociale „Viitorul”, cu sprijinul CIPE (Centrul Internaţional pentru Antreprenoriatul Privat, SUA).