Grupul Anchor, care a dezvoltat centrele comerciale Bucuresti Mall si Plaza Romania din Capitala, a reusit sa atraga zeci de retaileri romani in mallul pe care il va deschide la jumatatea acestei luni in Chisinau, in parteneriat cu Leogrant, una dintre cele mai mari companii imobiliare din Republica Moldova.
Atat sectorul de imbracaminte si incaltaminte , cat si cele de food sau accesorii vor fi bine reprezentate de companiile romanesti producatoare sau care detin in franciza branduri internationale. Pe partea de fashion, producatorii locali au gasit in MallDova - numele centrului comercial al Anchor Group din Chisinau - "poarta" prin care au putut depasi granitele tarii in incercarea de a se extinde si pe alte piete. Irina Schrotter, cu magazine sub acelasi brand, familia Mihet care produce articole de imbracaminte sub brandul House of Art sau omul de afaceri Cosmin Copaescu, managerul Bigotti, sunt doar cativa producatori locali care au semnat pentru intrarea in primul mall din Chisinau.
Branduri ca BSB, Fox, detinut, pe piata autohtona de compania Corssa sau Lee Cooper intrat in Romania prin intermediul companiei LCR Jeans, se vor regasi printre marcile care vor completa mixul celor aproximativ 100 de chiriasi ai centrului comercial, din dorinta de a-si mari numarul de unitati si implicit veniturile. Si brandul de imbracaminte pentru copii Mothercare, care se adreseaza persoanelor cu venituri peste medie isi extinde lantul de magazine in Moldova, tot prin intermediul companiei care gestioneaza activitatea din Romania. Rafar, divizia de fashion a grupului RTC, se numara printre companiile cu cele mai multe branduri prezente in MallDova, preluand aproximativ 2.500 de metri patrati. "Este plasat foarte bine si cu siguranta va schimba obiceiurile locale de mers la shopping. Vom intra cu Debenhams pe 1.600 de metri patrati, cu un magazin Olsen, cu un Sacoor Brothers de pana la 125 de metri patrati si ulterior, adica pana la sfarsitul anului, cu cele mai noi trei branduri pe care le-am atasat portofoliului nostru, J.Press, marca de lenjerie intima, Forever18 prin care vom comercializa imbracaminte la preturi foarte joase, si Bijoux Terner, prin care vom aduce accesorii, toate produsele fiind comercializate la un pret unic de 55 de lei", explica Ramona Stanciulescu, director executiv al Rafar, care va investi in noul plan aproximativ 3 milioane de euro, in conditiile in care investitia pe metru patrat la magazinul Debenhams ajunge la 900 de euro, iar la Sacoor Brother atinge 1.000 de euro.
RTC nu va fi prezent in Republica Moldova doar cu divizia de fashion. Lansarea mallului inseamna implicit deschiderea unui magazin Diverta. Mai mult de atat, in 2009 grupul va intra in acelasi centru comercial si cu o cafenea Cup&Cino, a carei franciza a obtinut-o in urma cu o luna si jumatate si pentru piata locala. Otter Distribution va completa gama de incaltaminte cu produse marca Otter si Geox, incluse in acelasi magazin. "Nu am putut deschide separat un magazin Geox, pentru ca deja exista o companie care detine acolo franciza, dar ne punem bazele in unitatea cu care vom intra. Centrul comercial este foarte bine structurat, iar mixul de branduri este bine pus la punct. Nu vom avea un target foarte mare, dar cu siguranta exista o nisa pe care o vom putea acoperi. Si acolo retailul este in dezvoltare, ceea ce ne determina sa vedem in Chisinau a doua piata dupa Bucuresti, la nivelul oraselor mari, cum este Constanta", explica Ioana Stan, directorul de marketing al Otter Distribution. Retailerii locali spun ca nu vor avea o problema cu concurenta straina mai ales pentru ca acestia nu mizeaza neaparat pe o politica a preturilor mici.
Potrivit reprezentantilor grupului Anchor, toate aceste branduri vin pentru prima data in Chisinau si se alatura altora, cum ar fi Koton, Lacoste, Pennyblack, Polo Garage sau Kenvelo, de asemenea in premiera in centrul comercial moldovean. Restaurantele KFC (Kentucky Fried Chicken) si Pizza Hut au anuntat si ei extinderea in MallDova dupa ce operatorii acestora, US Food Network respectiv American Restaurant System, controlate de firme inregistrate in Cipru, au obtinut franciza si pentru Republica Moldova. Deschiderea centrului comercial din Chisinau, care are o suprafata inchiriabila de 25.000 de metri patrati repartizati pe patru niveluri, a necesitat o investitie de 50 de milioane de euro.
Sursa: Ziarul Financiar