Trimite e-mail | Printeaza
Economie
26.01.2009

În 2008, peste o mie de petiţionari au beneficiat de ajutorul ANRE

În 2008, peste o mie de petiţionari au beneficiat de ajutorul ANRE

(Comunicat de presă)

În 2008, Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a acordat asistenţă pentru 1161 de consumatori de energie electrică şi de gaze naturale, care au adresat petiţii la ANRE, arată un raport privind petiţiile examinate şi soluţionate în anul trecut de către această autoritate de reglementare.

Potrivit documentului, din numărul total de petiţii parvenite la ANRE 427- au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, 684 de petiţionari au primit explicaţii şi consultări pe marginea problemelor abordate de ei, iar 50 de reclamaţii au fost respinse fiind calificate de către ANRE drept neîntemeiate. Agenţia a mai examinat 715 de sesizări ale consumatorilor adresate prin telefon, la care aceştia au primit consultările respective.
  
Majoritatea absolută a petiţiilor sunt legate de problematica livrării energiei electrice. Cele mai semnificative creşteri au înregistrat petiţiile care conţin pretenţii întemeiate ale consumatorilor faţă de calitatea serviciilor prestate de furnizorii de energie electrică, faţă de deconectarea şi reconectarea consumatorilor la reţeaua de curent, de învinuirile de consum fraudulos ce le-au fost aduse acestora de către furnizorul de energie electrică. Ca şi în anii precedenţi, în 2008 majoritatea  petiţiilor - 893 (78%) - au parvenit de la consumatorii din zona deservită de compania RED Union Fenosa. Mai bine de jumătate din aceste reclamaţii - 651 - au fost adresate de consumatorii deserviţi de subdiviziunea Districtul Chişinău a acestei companii.

Anatol Burlacov, director al ANRE, a explicat numărul mare de petiţii adresate Agenţiei prin faptul că în multe cazuri furnizorii nu respectă procedurile de soluţionare a litigiilor care apar între ei şi consumatori, indicatorii de calitate a serviciilor prestate şi termenii de înlăturare a deranjamentelor din reţelele de distribuţie. El a declarat că una din priorităţile Agenţiei pentru anul 2009 o constituie monitorizarea întreprinderilor de distribuţie a energiei electrice în vederea respectării prevederilor Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice, regulament adoptat, în 2008, de către ANRE. Burlacov a menţionat că Agenţia va aplica sancţiunile, stabilite de acest regulament, faţă de furnizorii care nu respectă indicatorii de calitate a serviciilor prestate, precum şi alte măsuri menite să contribuie la asigurarea respectării normelor legale privind protecţia drepturilor consumatorilor.

Conform legislaţiei în vigoare, ANRE examinează petiţiile consumatorilor de energie electrică şi de gaze naturale privind divergenţele acestora cu furnizorii în limitele competenţei sale. În cazul în care consumatorul nu a primit, în termenele stabilite, răspuns la petiţia sa de la furnizor sau dacă nu-i satisfăcut de măsurile întreprinse de acesta, el este în drept să se adreseze la ANRE sau în instanţa de judecată. 

Serviciul de presă al ANRE
26 ianuarie 20

tel. 251-306, 079422244

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus