Trimite e-mail | Printeaza
Economie
26.01.2009

Majoritatea petiţiilor la ANRE sunt legate de calitatea livrării energiei electrice

În 2008, majoritatea absolută a petiţiilor sunt legate de problematica livrării energiei electrice, 78% din petiţii fiind adresate de către consumatorii din zona deservită de compania RED Union Fenosa.

Potrivit unui comunicat al ANRE,  directorul Agenţiei Anatol Burlacov a explicat numărul mare de petiţii adresate Agenţiei prin faptul că în multe cazuri furnizorii nu respectă procedurile de soluţionare a litigiilor care apar între ei şi consumatori, indicatorii de calitate a serviciilor prestate şi termenii de înlăturare a deranjamentelor din reţelele de distribuţie.

Burlacov a menţionat că Agenţia va aplica sancţiunile, stabilite de Regulamentului cu privire la calitatea serviciilor de distribuţie şi furnizare a energiei electrice faţă de furnizorii care nu respectă indicatorii de calitate a serviciilor prestate, precum şi alte măsuri menite să contribuie la asigurarea respectării normelor legale privind protecţia drepturilor consumatorilor.

Conform legislaţiei în vigoare, ANRE examinează petiţiile consumatorilor de energie electrică şi de gaze naturale privind divergenţele acestora cu furnizorii în limitele competenţei sale. În cazul în care consumatorul nu a primit, în termenele stabilite, răspuns la petiţia sa de la furnizor sau dacă nu-i satisfăcut de măsurile întreprinse de acesta, el este în drept să se adreseze la ANRE sau în instanţa de judecată.

În 2008, ANRE a recepţionat 1161 de petiţii, dintre care 427- au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, 684 de petiţionari au primit explicaţii şi consultări pe marginea problemelor abordate de ei, iar 50 de reclamaţii au fost respinse fiind calificate de către ANRE drept neîntemeiate. Agenţia a mai examinat 715 de sesizări ale consumatorilor adresate prin telefon, la care aceştia au primit consultările respective.

cuvinte-cheie: ANRE | petitii | Union Denosa

Comentarii (0)

 

Related news

Sus