Marele premiu „Mercuriul de Aur”, trofeu considerat unul din cele mai prestigioase premii oferite în republică, a fost obţinut de trei companii: SA „Orhei-Vit” pentru marca „VITA BABY”, SA „Moldtelecom” – „MOLDTELECOM” şi „Efes Vitanta Moldova Brewery” SA pentru marca „BERE CHIŞINĂU”. În funcţie de categorie şi nominaţie, au mai fost decernate medalii de aur, de argint şi, respectiv, de bronz.
Premiile au fost decernate, miercuri, 28 ianuarie 2009, în incinta Palatului Republicii, în cadrul ceremoniei oficiale de decernare a învingătorilor concursurilor „Marca comercială a anului 2008", „Contribuabilul anului 2008" şi conferirii Premiului de stat în domeniul calităţii.
Astfel, medalii de aur la diferite categorii şi nominaţii au obţinut companiile: SA „Enteh”, SA „Carmez”, SRL „Moldagroproduct”, SRL „Gelibert”, SRL „Apă Bună”, SRL „Rusnac-MoldAqua”, SRL „Zernoff”, SRL „Renaissance Perfect”, SA „Barza Albă”, ÎS CVC „Mileştii Mici”, SA „Tricon”, SA „Ionel”, SA „Monolit”, SA „Liga-2”, CC „Keramin-Chişinău”, SA „Combinatul de ciment din Rîbniţa”, II „Alexandru Chelaru”, SA „Artmet”, FPC „Confort” SRL, SA „Icam”, ÎS Complexul hotelier „Codru”, SRL „Lukoil-Moldova”, ÎS „Registru”, SA „Moldcell”, SRL „ALINA ELECTRONIC”, SA „Moldpresa”, SRL „Glorinal”, SRL „Lara”, ÎS „Combinatul poligrafic din Chişinău”.
La concursul „Marca comercială a anului 2008” au depus dosarele de participare 90 întreprinderi, fiind premiate 57 de mărci comerciale. Concursul „Marca comercială a anului” este iniţiat de Camera de Comerţ şi Industrie şi se organizează în colaborare cu Agenţia de Stat pentru Proprietate Intelectuală, fiind un concurs profesionist ce se desfăşoară anual, din 2003. El oferă posibilitatea de a analiza experienţa de creare şi promovare a mărcilor comerciale, permiţând stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piaţa autohtonă.
Anul curent, în cadrul concursului a apărut o nominaţie nouă: MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL. De asemenea, la ediţia din 2008, titlul „Patrimoniul Republicii” a fost conferit mărcii comerciale, învingătoare la nominalizarea respectivă, pe toată perioada existenţei acesteia, fără a necesita o reconfirmare anuală. Au fost premiaţi şi învingătorii nominaţiilor tradiţionale: Debutul anului, Marca comercială Export, Marca comercială Inter, Marca comercială Lider.
Obiectivele principale ale concursului „Marca comercială a anului” sunt: contribuirea la unificarea eforturilor producătorilor naţionali în activitatea de antreprenoriat, aprecierea celor mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă.
Conform Regulamentului concursului, la „Marca comercială a anului 2008” pot participa întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii pe teritoriul ţării.
Impactul pozitiv al Concursului „Marca comercială a anului” asupra proprietăţii intelectuale a ţării este dovedit de datele statistice ale AGEPI, care arată că în anul 2003, când a demarat concursul, au fost înregistrate 868 mărci comerciale noi, iar în perioada ianuarie-octombrie 2008 au fost eliberate 1520 de certificate de înregistrare a mărcilor comerciale.
La ediţia din anul 2007 au participat 74 întreprinderi. Pe parcursul a 5 ani, „Marca comercială a anului” a obţinut o imagine pozitivă în rândurile agenţilor economici. În perioada 2003-2007 în cadrul acestuia au fost prezentate circa 400 proiecte din 14 raioane ale ţării şi din municipiile Chişinău şi Bălţi. În total, până în prezent, circa 160 mărci au fost premiate la diferite nominaţii ale concursului.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
29.01.2009Pentru 2008 au fost premiate 57 de mărci comerciale din Moldova
Comentarii (0)