Aeronava Saab 2000, aparţinând companiei Carpatair, cu 47 de pasageri şi patru membri ai echipajului la bord, a survolat, sâmbătă dimineaţă, timp de peste o oră, oraşul Timişoara, întrucât nu putea ateriza din cauza unor probleme la trenul de aterizare, pe aeroport fiind declarată stare de urgenţă. La bordul avionului se aflau 9 italieni, 2 germani, 2 greci, 10 români şi 23 de moldoveni. Avionul trebuia să aterizeze la ora 8,05, dar a reuşit să-şi încheie cursa la ora 9,44.
Pentru două ore, Aeroportul Internaţional Timişoara a devenit o fortăreaţă, unde au fost aduse aproape 20 de ambulanţe, echipaje ale pompierilor cu autospeciale, jandarmi şi poliţişti pentru dirijarea traficul rutier din zonă.
Aeronava Carpatair care a avut probleme cu trenul de aterizare a aterizat forţat pe aeroportul "Traian Vuia" pe un covor de spumă. Aeronava este întreagă.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Timiş, Diana Vlaia, aeronava care venea de la Chişinău a trecut de două ori prin dreptul turnului de control încercând să aterizeze, iar cei responsabili au observat că nu are trenul de aterizare coborât.
Totul este în regulă, avionul a aterizat forţat pe un pat de spumă", a spus Vlaia.
Potrivit sursei citate, aterizarea a fost bună şi nu au existat niciun fel de victime.
Toţi pasagerii au fpst preluaţi cu un autocar pus la dispoziţie de aeroportul Traian Vuia din Timişoara. "Nu există niciun fel de probleme, pasagerii sunt în siguranţă. Pompierii sunt în aşteptarea de noi ordine, s-ar putea să ne retragem. La ora actuală, autospecialele SMURD vor rămâne încă la faţa locului, iar forţele de la ISU se vor retrage din dispozitiv. La ora actuală, niciun pasager nu se mai află la punctul de triaj”, a mai spus purtătorul de cuvânt al ISU.
Toate zborurile de pe aeroportul din Timişoara au fost amânate.
"N-am avut nici o victimă, pasagerii au ieşit în siguranţă pe uşa din faţă, fără să se declanşeze o evacuare de avarie", a declarat preşedintele Carpatair, Nicolae Petrov.
El a precizat că avionul era pilotat de doi piloţi moldoveni: comandantul Iurie Oleacov, care are în jur de 37 de ani, şi Leonid Babischi - 47 de ani. Ambii sunt piloţi cu experienţă foarte mare la Compania Carpatair, având mai mult de zece ani de antrenament.
"Norocul a făcut să fie doi comandanţi la bordul aeronavei. Sunt cei mai buni piloţi ai companiei - au între 10.000 şi 12.000 ore de zbor şi peste 40 de ani - şi au putut face faţă acestei situaţii deosebite" - a spus Dan Andrei.
El a precizat că linia aeriană Carpatair are 14 astfel de aparate Saab 2000, fiecare cu o capacitate de 50 de locuri, fabricate în perioada 1996-1998. Compania nu a avut până în prezent incidente cu acest tip de avion.