Agenda Naţională de Business va fi prezentată partidelor politice joi, 26 martie 2009, în cadrul unei ceremonii oficiale. Prezentarea Agendei de Business partidelor politice urmăreşte să transmită un mesaj clar viitorului guvern al Republicii Moldova, având drept scop îmbunătăţirea mediului de afaceri, reducerea obstacolelor administrative în reglementarea business-ului privat şi însănătoşirea economiei naţionale.
La lansare au fost invitaţi liderii partidelor politice, precum şi analişti politici, reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale rezidente în RM.
Asociaţiile de Business care au sprijinit lansarea acestui proces analizează problemele mediului de afaceri şi formulează soluţii şi politici pentru a le putea rezolva. Agenda Naţională de Business reprezintă în acest moment o platformă comună a celor 27 de asociaţii semnatare, întrunind circa 55% din toate asociaţiile existente în Republica Moldova.
În Republica Moldova, procesul de consolidare şi promovare a fost facilitat de Institutul pentru Dezvoltare şi
Iniţiative Sociale „Viitorul”, cu sprijinul CIPE (Centrul Internaţional pentru Antreprenoriatul Privat, SUA). Procese similare au fost susţinute în Ucraina, România, Muntenegro şi Ungaria, Uniunea Europeană şi Statele Unite ale Americii. Peste tot, Agenda Naţională de Business a contribuit la creşterea competitivităţii mediului de afaceri, reducerii obstacolelor administrative şi sporirii atractivităţii ţării, în ansamblu.