„Este un eveniment îmbucurător de intrare în normalitate, pe care l-am aşteptat atât noi, cât şi cetăţenii noştri din ţară şi de peste hotare, dar şi cetăţenii străini interesaţi să ne viziteze republica", - a declarat astăzi dl Iurie Leancă, Viceprim-ministru, Ministrul Afacerilor Externe şi Integrării Europene, la inaugurarea Centrului de Apel lansat la iniţiativa Ministerului. Centrul vine să suplinească deficienţele de comunicare între autorităţi şi cetăţeni din ultimii ani.
Potrivit MAEIE, odată cu lansarea Centrului de Apel, cetăţenii vor avea posibilitatea să primească la telefon informaţii calificate şi operative de profil consular, inclusiv în probleme urgente care nu suportă amânare. Altfel spus, Centrul de Apel va furniza solicitanţilor informaţii privind condiţiile de perfectare a vizelor şi costul acestora, programul de lucru al misiunilor diplomatice şi consulare, sfaturi de călătorie, acţiuni de notariat, alte probleme de interes din domeniul consular. Prin inaugurarea Centrului de Apel, a remarcat Iurie Leancă, „încercăm să venim mai aproape de preocupările şi problemele cetăţenilor".
Lansarea acestui important instrument de consolidare a comunicării cu cetăţenii a devenit posibil graţie suportului financiar oferit de către Guvernul Norvegiei, Agenţia Turcă pentru Colaborare şi Dezvoltare Internaţională (TIKA), Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, datorită implicării nemijlocite a Ministerului Afacerilor Externe al Austriei.
Centrul poate fi apelat gratuit de la telefonul fix din orice localitate a Republicii Moldova la următorul număr de telefon: 0 80 090990.
Apelul din străinătate se efectuează la numărul de telefon +373 22 690990 şi este taxat cu tarif standard pentru ţara din care sună solicitantul.
Alte informaţii despre Centrul de Apel pot fi găsite pe pagina web a MAEIE www.mfa.gov.md