Obiectivele acestui proiect sunt creşterea volumului exporturilor produselor moldoveneşti, prin orientarea către diasporele ţărilor Europei de Est din SUA, Canada şi Europa de Vest, care sunt deja familiare cu calitatea produselor moldoveneşti. Întru exemplificarea potenţialului acestei pieţe: diasporele din SUA ale CSI şi ale Europei de Est numără cca 20 mln persoane. Canada şi Europa de Vest, de asemenea, oferă un potenţial semnificativ pentru extinderea pieţei produselor moldoveneşti.
Cu sprijinul proiectului CEED finanţat de USAID, şi a proiectului SEPIA, finanţat de UE , AmCham Moldova a elaborat catalogul produselor moldoveneşti orientate spre export, ce conţine informaţii precum: descrierea produselor, preţul oferit, dar şi datele de contact ale companiilor. Pentru prima ediţie au fost selectate 31 de companii moldoveneşti care vor fi promovate peste hotare Acestea sunt specializate în sectoarele economiei caracteristice pentru Moldova, cum ar fi: produse agricole, produse vinicole, băuturi răcoritoare, cosmetică, industria textilă, producători de covoare şi de jucării. Companiile, incluse în prima ediţiei a catalogului, au fost selectate, luându-se în consideraţie buna reputaţie a companiei, orientarea spre export, posedarea certificatelor de calitate conform cerinţelor legislaţiei în vigoare.
"Ne dorim ca pentru ediţiile anilor următori să avem mai mulţi participanţi în cadrul proiectului "Products of Moldova", având în vedere faptul că acest catalog este un instrument foarte eficient de promovare. Cu acest prilej, aş dori să adresez un mesaj de încurajare companiilor moldoveneşti, care îşi doresc să-şi extindă piaţa de desfacere peste hotarele Moldovei, să aplice pentru participarea în cadrul următoarei ediţii a catalogului", a menţionat Elena Buzu, managerul proiectului ‘Products of Moldova'.
"Ţinând cont de regulile de selecţie a companiilor-participante în cadrul proiectului, "Products of Moldova" devine nu doar un instrument de promovare a producătorilor moldoveni peste hotare, ci şi un promotor al standardelor înalte, spre care companiile trebuie să tindă", a afirmat Mila Malairău, Director Executiv AmCham Moldova.
Catalogul va fi distribuit către aproape 2000 de alimentare şi magazine etnice care deservesc diasporele Europei de Est stabilite în SUA, dar şi către diasporele respective din Canada şi Europa de Vest. Informaţia din catalog va fi actualizată anual.
Catalogul va fi disponibil şi în versiune on-line - www.productsofmoldova.md. Vizitatorii site-ului vor putea apela la o varietate largă de instrumente simple şi uşoare în utilizare, având mai multe opţiuni de navigare: denumirea companiei, domeniul de activitate, categorii de produse oferite, mărci comerciale, precum şi produse oferite. Versiunea on-line a catalogului va permite potenţialilor clienţi să obţină informaţie la zi despre produsele şi serviciile companiilor moldoveneşti.
Despre AmCham Moldova:
AmCham în Moldova este o asociaţie nonguvernamentală, non-profit a businessului privat din Moldova. Făcând parte din cele circa 112 Camere de Comerţ Americane din întreaga lume, misiunea AmCham este de a promova comerţul şi investiţiile americane în Moldova, de a colabora cu Guvernul R. Moldova şi liderii businessului, întru dezvoltarea unui climat de afaceri mai favorabil în Moldova pentru comerţul şi investiţiile străine.
Astăzi, AmCham numără circa 65 membri, reprezentând un spectru divers al liderilor de afaceri din Moldova, de la cei mai mari investitori străini, pînă la companii private mici. Toţi membrii sunt lideri-model în afaceri, care urmăresc dezvoltarea climatului de afaceri în Moldova şi mărirea comerţului şi investiţiilor străine în Moldova.
AmCham Moldova promovează activ printre membrii săi principiile responsabilităţii sociale corporative.
AmCham Moldova este membru al Grupului de lucru pentru reglementarea activităţii de întreprinzător.