Trimite e-mail | Printeaza
IT
20.05.2010

Piaţa telefoniei mobile în creştere

Piaţa telefoniei mobile în creştere

În primul trimestru al anului curent, volumul vânzărilor pe piaţa telefoniei mobile a crescut, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 22,6% şi a atins cifra de 761,4 mil. lei, arată date ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) despre situaţia pe acest segment de piaţă.

Această rată de creştere a survenit după diminuarea sensibilă a vânzărilor în primul trimestru al anului 2009 şi creşterile moderate a acestui indicator în trimestrele ulterioare ale aceluiaşi an, evoluţie cauzată de efectele crizei economico-financiare din anul trecut. În perioada de referinţă, vânzările ORANGE Moldova au crescut cu 27,3% şi au alcătuit 565 mil. lei, ale MOLDCELL - cu 16,8% şi au însumat 173,1 mil. lei, iar vânzările MOLDTELECOM au scăzut - cu 15,5% şi au alcătuit 23,3 mil. lei. Urmare a acestor evoluţii, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) s-a majorat, faţă de primul trimestru al anului 2009, cu 9, 8% şi a atins cifra de 91,4 lei.

În aceeaşi perioadă, numărul utilizatorilor telefoniei mobile a crescut, faţă de primul trimestru al anului 2009, cu 8,4% şi a ajuns la două milioane 792 mii, dintre care 96 mii sunt utilizatori ai serviciilor de Internet mobil în bandă largă furnizate prin reţelele de comunicaţii de generaţia a treia. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă, raportată la o sută de locuitori ai republicii, s-a majorat cu 6,2 puncte procentuale şi a atins pragul de 78,4%.

Creşterea numărul de utilizatori ai telefoniei mobile a fost determinată de extinderea bazei de abonaţi a MOLDCELL cu 18,6 mii de clienţi şi a ORANGE Moldova cu o mie de utilizatori. MOLDTELECOM şi-a redus baza de abonaţi cu 500 de clienţi. La începutul lunii aprilie, ORANGE Moldova avea un milion 827 mii de utilizatori, MOLDCELL - 864,6 mii şi  MOLDTELECOM - 100,5 mii.

În trimestrul de referinţă, pe piaţa telefoniei mobile au activat trei furnizori: SA „ORANGE - Moldova",  SA „MOLDCELL" şi SA „MOLDTELECOM" sub brandul „UNITE". ORANGE Moldova şi-a ridicat cota de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, la 74,2%. MOLDCELL a deţinut o cotă de piaţă de 22,73%, iar MOLDTELECOM - de 3,07%.

Alte detalii despre evoluţia pieţei de telefonie mobilă le găsiţi pe pagina de Internet a Agenţiei: www.anrceti.md, în secţiunea „Date statistice", informează un comunicat al Serviciul de presă al ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus