România este interesată să importe din Republica Moldova produse din domeniul horticol precum mere, struguri de masă, ceapă sau usturoi ,a declarat, luni, la Iaşi, secretarul de stat Adrian Rădulescu, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii.
La finalul unei întrevederi de două ore, ţinută în spatele uşilor închise de la Prefectura Iaşi, oficialul român a subliniat deschiderea pieţelor româneşti pentru produse din Republica Moldova precum mere, struguri, ceapa sau usturoiul, produse care în prezent sunt importate din ţări precum Polonia, Egipt sau China, deşi problema României este faptul că nu are depozite pentru legume fructe.
"Ne interesează să importăm anumite produse, în domeniul horticol, pe care le importăm din terţe ţări din afara UE sau din UE, dar pe care le găsim din abundenţă în Republica Moldova. Putem discuta despre ceapă, usturoi, de mere sau alte fructe pe care le aducem din alte ţări, din Polonia în special dacă vorbim de mere. Republica Moldova este mare cultivator de multe produse horticole pe care e păcat să nu le valorificăm din toate puncte de vedere", a declarat presei secretarul de stat în cadrul Ministerului Agriculturii, urma întrevederii de la Prefectura Iaşi cu ministrul Agriculturii din Republica Moldova, Valeriu Cosariuc.
Oficialul român a recunoscut că în cadrul întâlnirii de la Iaşi s-au purtat discuţii ce au vizat barierele legislative şi financiare existente în domeniul comerţului între România şi R Moldova întrucât statul vecin este extracomunitar.
"Noi fiind ţară a Uniunii Europene sunt nişte bariere legislative, iar din punct de vedere financiar sunt costuri mai mari. Trebuie să vedem ce putem face. Este un prim pas, un prim acord. (...) E o chestiune falsă să spunem că Republica Moldova va deveni un component pe piaţa din România. Nici pe departe", a spus secretarul de stat din cadrul Ministerului Agriculturii. Rădulescu a exemplificat că în prezent producţia de mere de pe piaţa românească este de 35-40% din necesar întrucât s-a investit foarte puţin în astfel de culturi şi nici nu au fost programe care să mobilizeze fermierii să facă astfel de investiţii. La discuţiile de la Iaşi au fost prezenţi şi reprezentanţi ai marilor retaileri de pe piaţa românească, precum Metro, Selgros, Carrefour, informează Agerpres.