Inspectoratul Fiscal Principal de Stat în colaborare cu Întreprinderea de stat „Fiscservinform" şi cu susţinerea proiectului USAID|BIZTAR, а organizat, în Chişinău, pe data de 28 septembrie 2010, ora 10.00, o conferinţă de presă privind lansarea unui nou ansamblu de servicii în cadrul ediţiei a două a portalului serviciilor electronice fiscale www.servicii.fisc.md.
Noi servicii electronice fiscale implementate pe portal:
" Fişa personală a contribuabilului" - este un serviciul nou, care permite utilizatorului să obţină informaţie privind plăţile aferente impozitelor, tipurile impozitelor, tranzacţiile şi soldurile contribuabilului şi alte informaţii privind situaţia sa fiscală. Obţinerea informaţiei cu caracter fiscal devine astfel mai rapidă, mai completă şi cel mai important mai securizată.
" Cutia electronică poştală de înştiinţare" - este un serviciul care reprezintă o cutie poştală electronică din cadrul portalului, scopul căruia este fortificarea interacţiunii între Serviciul Fiscal şi contribuabilul, în ceea ce priveşte obţinerea rapidă a tuturor informaţiilor din domeniul fiscal. Cutie poştală poate fi folosită şi în scopurile personale, avînd o interfaţă modernă, care include o gamă de opţiuni ce ţin de filtrarea mesajelor, lista de contacte, notiţe şi multe alte funcţiuni ce economisesc timpul utilizatorului.
" Acces avansat la informaţii despre contribuabil" - serviciul a fost modernizat şi conţine informaţii mai extinse privind contribuabilul controlat. Cu alte cuvinte, la datele standarde care sunt codul fiscal şi denumirea să adaugă informaţii privind genul de activitate a contribuabilului, regiunea unde se află sediul şi localitatea acestora.
" Calendarul fiscal extins" - serviciul a fost perfecţionat, obţinând astfel funcţii noi, care la rândul lor permit obţinerea rapidă a tuturor notificărilor din cadrul calendarului fiscal. Astfel există posibilitatea de setare a calendarului în aşa fel, că toate evenimentele importante va fi remise pe adresă electronică sau să fie înscrisă în lentă RSS, ce permite vizualizarea rapidă unor termin important din cadrul Serviciului Fiscal.
Serviciul "Declaraţie rapidă" - serviciul a fost modernizat, obţinând funcţii noi. Acum există posibilitatea importului datelor din programele de evidenţă contabilă a contribuabililor. Convertorul este modelat pentru toate programele de evidenţă contabilă, bazându-se pe convertirea datelor din formatul XLS în formatul XML, economisind timpul şi resursele contribuabilului. La fel a fost integrată opţiunea de reînnoirea automată a tuturor formelor fiscale de pe serverul Serviciului Fiscal, ceea ce permite întreţinerea bazei de date a formularelor fiscale într-o stare actuală.
„Forum-ul" - este o inovaţie din cadrul portalului, care are drept scop obţinerea rapidă a tuturor informaţiilor privind serviciile electronice fiscale, interschimbul utilizatorilor în experienţă de lucru cu serviciile electronice fiscale şi suportul specialiştilor din cadrul Î.S. "Fiscservinform".
"Suport On-line" - presupune un serviciu de consultanţă on-line. În cadrul acestui serviciu utilizatorul trebuie să deţină program de comunicare Skype, adăugând ID-ul consultantului de pe portalul serviciilor electronice fiscale şi poate începe comunicare privind orice problemă ce ţine de servicii electronice fiscale.
Noua ediţie a portalului serviciilor electronice fiscale continuă astfel seria de modificări începute în februarie 2010, scopul cărora este facilitarea unor relaţii ambiante între Serviciul Fiscal de Stat şi contribuabilii, având la bază tehnologii avansate, anunţă un comunicat al Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.