Săptămâna aceasta expiră termenul de depunere a cererilor pentru a beneficia de compensaţii la căldură, pentru sezonul de încălzire 2010 - 2011. Deşi oficial ultima zi de depunere a actelor a fost data de 15 octombrie a.c., comisiile de profil mai primesc încă dosare în acest sens. Până la sfârşitul lunii, dosarele vor fi examinate, datele vor fi procesate şi informaţia va fi transmisă ÎM „INFOCOM".
Pвnă în acest moment, au fost depuse circa 30 mii de dosare ale solicitanţilor de compensaţii la încălzire pentru sezonul rece 2010-2011. Depunerea cererilor noi, precum şi a celor de confirmare, a început în prima decadă a lunii august. Numărul de cereri de confirmare, sumate cu cele nou depuse, este aproximativ acelaşi ca şi pentru sezonul trecut de încălzire, informează un comunicat al Primîriei.
Оn sezonul de оncălzire 2009-2010, peste 30 mii de familii din municipiul Chişinău au beneficiat de respectivele compensaţii pentru consumul de energie termică, de gaze destinate încălzirii sau de bani pentru procurarea lemnelor şi cărbunilor. În acest sens, din bugetul municipal au fost alocaţi circa 40 milioane lei.
Autorităţile locale acordă compensaţii la încălzire familiilor cu venituri mici, ale căror venituri lunare pe cap de locuitor nu depăşesc suma de 1450 lei şi pensionarilor pentru limita de vârstă, a căror pensii sunt mai mici decât minimul de existenţă. Valoarea compensaţiei pentru consumul de agent termic este de 40 la sută din valoarea facturii respective. În cazul gospodăriilor rurale, se acordă câte 250 lei lunar pe toată durata sezonului rece, pentru achiziţionarea de lemne şi cărbune.
Cetăţenii care au beneficiat de ajutoare sociale în anii trecuţi au avut posibilitatea de a depune doar cereri de confirmare, pe propria răspundere, prin care informează că situaţia materială a familiei nu s-a îmbunătăţit.
Pentru a beneficia de compensaţiile nominative pentru serviciile comunale şi pentru consumul de gaze naturale, lemne şi cărbune folosite pentru încălzire, solicitanţii depun următoarele acte:
a) paşaportul, buletinul de identitate sau adeverinţa de naştere (copie);
b) certificatul de căsătorie (copie);
c) certificatul despre componenţa familiei;
d) certificatul privind stabilirea compensaţiei la locul de trai precedent (în cazul schimbării locului de trai);
e) certificatul privind suprafaţa locuinţei (casei) şi/sau tipul de încălzire şi alte servicii de care beneficiază solicitantul, eliberat de întreprinderea municipală de gestionare a fondului locativ sau de primărie, de cooperativele pentru construcţii de locuinţe, asociaţiile de locatari ai apartamentelor privatizate, de întreprinderile ce au la balanţă fond locativ şi cămine;
f) copia facturii despre plata serviciilor comunale pe ultima lună, până la depunerea cererii;
g) extrasul din contul personal sau cartea de imobil;
h) certificatul despre salariu, eliberat de la locul de muncă;
i) certificatele privind mărimea pensiilor (pentru pensionari) - care va fi eliberat atât de Casa Naţională de Asigurări Sociale, cât şi de Întreprinderile municipale de gestionare a fondului locativ;
j) alte documente ce confirmă necesitatea acordării ajutorului social şi statutul de familie defavorizată social.