Potrivit ME, directorul Aeroportului, Sergiu Ciobanu, a propus ca Aeroportul internaţional Mărculeşti să fie utilizat ca aeroport de rezervă pentru rutele de pasageri. În prezent, aeronavele cu destinaţia Chişinău sunt nevoite să aterizeze la Odessa, Iaşi sau Bucureşti,în cazul timpului nefavorabil. De asemena, în perioada reparaţiei panificate a pistei de decolare-aterizare a aeroportului Chişinău, amenajarea aeroportului pentru operarea rutelor de pasageri ar putea atrage operatorii de zboruri Low-cost, a declarat Sergiu Ciobanu.
Fiind dislocat pe teritoriul fostei baze militare, la distanţa de 100 de km de România şi 45 km de Ucraina, administraţia aeroportului planifică să dezvolte un hub internaţional de transport cargo. În acest sens, Î.S. Aeroportul internaţional liber Mărculeşti a aplicat pentru finanţare la TRACECA, proiectul fiind estimat la 16,7 milioane euro. În paralel, este planificată procurarea de aeronave noi şi deschiderea unei şcoli de aviaţie.
Aerodromul Mărculeşti activează din a. 1957 ca aerodrom militar de clasa I. Din lipsă de finanţare, către anul 2000, la baza de aviaţie s-a creat o situaţie dezastruoasă, infrastructura degradând, iar personalul navigant şi tehnic părăsind rândurile Armatei naţionale.
După crearea, în anul 2004, a Întreprinderii de stat Aeroportul internaţional liber Mărculeşti, aceasta a restabilit, din surse proprii, infrastructura aerodromului, gazificând atât aeroportul, cât şi patru sate învecinate. A reparat, modernizat şi lărgit parcul de aeronave, în prezent dispunând de şase elicoptere Mi-8, un elicopter Mi-2, un elicopter «Robinson», douăavioane An-72, câte unavion An-26, Yak-18, PIPER PA28, Cesna-150şidouăavioane BEECH 95B55.
După ce a pierdut, înanul 1998, circa 70% din personalul navigant, întreprinderea a reanagajat piloţi şi personal tehnic, cu care activează pe piaţa transporturilor aeriene internaţionale în operaţiuni umanitare sub egida ONU, ale Uniunii Africane (AMIS), EMERGENCY (Eritreea, Sudan, Irak, Turcia, Italia, Indonezia, etc.) şi, în prezent, sub umbrela NATO în Afganistan (UNAMA/ISAF).
Aeroportul s-a specializat în transporturi aeriene Cargo, având o pista de decolare-aterizare de 2512m pe 40m lăţime, care este capabilă să primească orice tip de aeronave, inclusiv An-124 şi C-17 de fabricaţie rusească şi, respectiv, americană.
Întreprinderea deţine certificat de deservire tehnică PART-145, Centru de deservire "ROBINSON" şi intenţionează să deschidă un centru de deservire tehnică a aeronavelor, având unicul hangar încălzit