În primul trimestru al anului curent, volumul total al vânzărilor pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă a crescut, în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 45,1 mil. lei (+5,92%) şi a atins cifra de 806,6 mil. lei, arată date ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) despre situaţia pe acest segment de piaţă.
Trendul de creştere a fost determinat de majorarea vânzărilor de către toţi cei trei operatori de pe această piaţă: SA „Orange - Moldova", SA „Moldcell" şi SA „Moldtelecom", care activează sub marca comercială „UNITE". Vânzările ORANGE Moldova au crescut cu 2,5% şi au însumat 578,9 mil.lei, MOLDCELL - cu 14,5% şi au alcătuit 198,2 mil. lei, iar ale MOLDTELECOM - cu 26,6% şi au constituit 29,5 mil. lei. Totodată, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) al celor trei operatori a scăzut cu 7,9% şi a însumat 83,82 lei.
Factorul cheie al creşterii veniturilor obţinute de operatorii de telefonie mobilă este majorarea numărului de utilizatori ai serviciilor şi a traficului iniţiat de aceştia. În primul trimestru, numărul total al utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă a crescut cu 16,4% şi a ajuns la circa 3 mil. 250 mii, iar rata de penetrare a acestor servicii, raportată la o sută de locuitori ai republicii, s-a majorat cu 2,5 puncte procentuale şi a atins pragul de 91,3%. ORANGE Moldova a conectat la reţeaua sa 19,4 mii de utilizatori noi, iar MOLDCELL - 66,6 mii. Numărul clienţilor MOLDTELECOM s-a redus cu 1,4 mii şi a ajuns la 1aprilie 2011 la 129,8 mii. La această dată ORANGE Moldova avea peste 2 mil.19 mii de utilizatori, iar MOLDCELL - 1 mil. 100,7 mii.
O creştere semnificativă a fost atestată şi pe segmentul serviciilor de acces în bandă largă la puncte mobile, furnizate de operatorii de telefonie mobilă prin reţelele 3 G. Numărul utilizatorilor care consumă cel puţin 1MB de trafic în aceste reţele a crescut, în raport cu situaţia din 1.01.2011, cu 16,3 mii (+13,4%) şi a ajuns la 137,9 mii.
Potrivit datelor ANRCETI, în primul trimestru, cea mai mare cotă de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, - de 71,8% - a fost deţinută de compania ORANGE Moldova. Companiile MOLDCELL şi MOLDTELECOM au deţinut cote de piaţă de 24,6% şi, respectiv, 3,6%.
Alte detalii despre piaţa de telefonie mobilă în primul trimestru al anului 2011 le găsiţi pe pagina de Internet a Agenţiei: www.anrceti.md, la compartimentul „Evoluţia pieţei".
Conform Legii comunicaţiilor electronice, ANRCETI elaborează, în baza datelor statistice colectate de la furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice, rapoarte statistice trimestriale şi anuale privind evoluţia pieţelor din acest sector, informează Serviciul de presă al ANRCETI.