În primul semestru al anului curent, numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă a crescut, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 15,8% şi a depăşit cifra de 3 mil. 306,8 mii, iar volumul total al vânzărilor pe această piaţă s-a majorat cu 5,2% şi a ajuns la 1 mld. 709,5 mil. lei, arată date ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) despre evoluţiile pe acest segment de piaţă.
În perioada de referinţă, cei mai mulţi utilizatori noi conectaţi la reţeaua sa - peste 78,4 mii - a înregistrat compania MOLDCELL. ORANGE Moldova a conectat la reţeaua sa 33,6 mii de utilizatori noi, iar SA „Moldtelecom", care furnizează servicii de telefonie mobilă sub marca comercială „UNITE", - circa 29,7 mii. La finele primului semestru, MOLDCELL avea 1 mil. 112,6 mii utilizatori, ORANGE Moldova - 2 mil. 33,3 mii şi MOLDTELECOM - circa 161 mii. În perioada ianuarie - iunie 2011, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă, raportată la o sută de locuitori ai republicii, s-a majorat cu 4,1 puncte procentuale şi a atins pragul de 92,9%.
Dinamica vânzărilor înregistrate de cei trei furnizori de pe această piaţă a fost mai modestă în raport cu creşterea numărului de utilizatori. Vânzările ORANGE Moldova au crescut cu 26,1 mil. lei (+2,2%) şi au însumat 1 mld. 216,5 mil. lei, MOLDCELL - cu 45,6 mil. lei (+11,8 %) şi au alcătuit 433 mil. lei, MOLDTELECOM - cu 13,3 mil. lei (+28,5%) şi au constituit 59,9 mil. lei.
Totodată, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) pe piaţa telefoniei mobile a scăzut, faţă de primul semestru al anului trecut, cu 9,4% şi a însumat 86,91 lei. Valoarea acestui indicator la ORANGE Moldova a fost de 100,07 lei, la MOLDCELL - de 65,21 lei, la MOLDTELECOM - de 68,67 lei. Micşorarea indicatorului dat se datorează reducerii tarifelor la serviciile oferite utilizatorilor finali, precum şi a tarifelor pentru terminarea apelurilor în reţelele mobile.
Potrivit datelor ANRCETI, în perioada de raport, cea mai mare cotă de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, - de 70,6% - a fost deţinută de compania ORANGE Moldova. Companiile MOLDCELL şi MOLDTELECOM au deţinut cote de piaţă de 26% şi, respectiv, de 3,4%. În funcţie de numărul de utilizatori, ORANGE Moldova îi revine o cotă de piaţă de 61,5%, MOLDCELL - de 33,6% şi MOLDTELECOM - de 4,9%.
Alte detalii despre piaţa de telefonie mobilă în primul semestru al anului 2011 le găsiţi pe pagina de Internet a Agenţiei: www.anrceti.md, secţiunea Evoluţia pieţei, informeaza Serviciul de presă al ANRCETI.