La 30 septembrie 2011 numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă a depăşit cifra de 3 mil. 427,3 mii, iar rata de penetrare a acestor servicii raportată la 100 de locuitori ai republicii s-a ridicat la 96,3%, arată date ale Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) despre evoluţiile pe acest segment de piaţă în nouă luni ale anului curent.
În acest interval de timp, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut, în raport cu 1 ianuarie 2011, cu 8,3%, iar rata de penetrare a acestor servicii – cu 7,5 puncte procentuale.
Cei trei furnizori de servicii de telefonie mobilă au conectat la reţelele sale peste 197 mii de utilizatori noi. SA „Moldcell” a conectat la reţea circa 70,4 mii de utilizatori, SA „Orange Moldova” – peste 69,9 mii, iar SA „Moldtelecom”, care furnizează servicii de telefonie mobilă sub marca comercială „Unite”, - mai bine de 56,7 mii. La 30 septembrie curent, SA „Orange Moldova” avea peste 2 mil. 69,6 mii utilizatori, SA „Moldcell” – mai bine de 1 mil. 171,2 mii şi SA „Moldtelecom” – 186,6 mii.
În perioada de referinţă, dinamica veniturilor obţinute de cei trei furnizori din vânzările serviciilor de telefonie mobilă a fost sub nivelul ratei de creştere a numărului de utilizatori. Vânzările SA „Orange Moldova” au crescut cu circa 37,9 mil. lei (+2%) şi au însumat 1 mld. 897,7 mil. lei, SA „Moldcell” – cu 67,9 mil. lei (+11 %) şi au alcătuit 680,7 mil. lei, SA „Moldtelecom” – cu 23,9 mil. lei (+35%) şi au constituit 92,4 mil. lei.
Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per utilizator (ARPU) a scăzut, faţă de nouă luni ale anului trecut, cu 9,4% şi a însumat 95,17 lei. Valoarea acestui indicator la SA „Orange Moldova” a fost de 110,68 lei, la SA „Moldcell” – de 72,3 lei, la SA „Moldtelecom” –de 62,32 lei. Diminuarea indicatorului dat a fost cauzată de reducerea tarifelor la serviciile destinate utilizatorilor finali, precum şi a tarifelor la serviciile de terminare a apelurilor în reţelele mobile.
Potrivit datelor ANRCETI, în perioada de raport, cea mai mare cotă de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, – de 70,8% - a fost deţinută de SA „Orange Moldova”. SA „Moldcell” şi SA „Moldtelecom” au deţinut cote de piaţă de 25,8% şi, respectiv, de 3,4%. În funcţie de numărul de utilizatori, SA „Orange Moldova” îi revine o cotă de piaţă de 60,4%, SA „Moldcell” – de 34,2% şi SA „Moldtelecom” – de 5,4%.
Alte detalii despre dezvoltarea pieţei de telefonie mobilă în nouă luni ale anului 2011 le găsiţi pe pagina de Internet a Agenţiei: www.anrceti.md, secţiunea Evoluţia pieţei, anunta Serviciul de presă al ANRCETI.