Ministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor Anatol Şalaru a avut o întrevedere cu omologul său român Anca Boagiu, în cadrul unei vizite de lucru în mun. Bucureşti, România. Discuțiile dintre cei doi oficiali s-au purtat în jurul principalelor proiecte de cooperare bilaterală în domeniul transporturilor, explorându-se în acelaşi timp și noi oportunități de colaborare în cadrul parteneriatului dintre cele două state.
În ceea ce priveşte proiectele prioritare de pe agenda bilaterală în domeniul transporturilor, ministrul Anca Boagiu a amintit despre proiectul privind restabilirea navigaţiei pe râul Prut, dar şi despre viitoarea autostradă Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni. ”În privinţa restabilirii navigaţiei pe râul Prut, MTI a propus finanţarea următoarelor studii de fezabilitate ca prim pas esenţial în realizarea proiectului, conform Acordului pentru ajutor financiar nerambursabil în valoare de 100 milioane de euro acordat de România Republicii Moldova: Studiu de Fezabilitate privind “Amenajarea râului Prut pentru navigaţie şi alte folosinţe” – în valoare estimativă de 1.300.000 EUR şi Studiu de Fezabilitate privind “Lucrări de navigaţie în zona de confluenţă râu Prut cu fluviul Dunărea” – în valoare estimativă de 200.000 EUR. În legătură cu Autostrada „Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni”, în prezent Studiile de Fezabilitate aferente obiectivului de investiţii sunt în curs de elaborare, având termenul final de predare trim.II 2012. Având în vedere faptul că în prezent Studiile de fezabilitate sunt în curs de elaborare, se recomandă constituirea unei comisii mixte româno-moldovene în vederea analizării detaliate şi agreării unei variante comune privind soluţiile tehnice de interconectare a autostrăzii Târgu.
Mureş – Iaşi – Ungheni cu infrastructura de transport rutier de pe teritoriul Republicii Moldova.Etapa iniţială va consta în realizarea unui profil 1x2 benzi, cu circulaţie bidirecţională, care va trebui să garanteze nivelul de serviciu prestabilit pentru volumul de trafic prognozat pentru primii 10 ani de funcţionare a autostrăzii”, a precizat ministrul Boagiu.
Ministrul Anca Boagiu a amintit și de proiectele pregătite de CNADNR pentru realizarea de reparații capitale pe podurile peste râul Prut, proiecte care pot fi finanțate în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România- Ucraina- Republica Moldova 2007-2013. Astfel, CNADNR a pregătit documentaţia tehnică pentru promovarea lucrărilor de reparaţii capitale necesare consolidării podului pe DN 24B km 42 + 092 peste râul Prut la Albiţa – Leuşeni, podului pe DN 2B km 149 + 841 peste râul Prut la Galaţi - Giurgiuleşti, podului pe DN 26A km 0 + 500 peste râul Prut la Oancea - Cahul, dar și a podului pe DN 24 km 219 + 527 peste râul Prut la Sculeni – Sculeni. În ceea ce privește construcția de noi poduri peste râul Prut, ministrul Boagiu a amintit de proiectul podului de la Fălciu, unde CNADNR SA a propus încă din luna noiembrie 2010 alcătuirea unei comisii mixte formată din specialişti şi reprezentanţi ai autorităţilor locale interesate în vederea realizării unei analize mai detaliate a amplasamentului şi agreării unei variante comune, și de podul de la Ungheni, justificat de construcţia viitoarei Autostrăzi Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni şi de necesitatea amplasării unui Punct de trecere a Frontierei, care să asigure interconectarea viitoarei infrastructuri la profil de autostradă. Ministrul român a mai precizat că lucrările de reparaţie care prevăd consolidarea infrastructurii şi reparaţii la tablierele metalice la podul feroviar Giurgiuleşti km 271+950 urmează să intre în procedura de achiziţie, prin POS-T.
Nu în ultimul rând, ministrul român a menționat că pentru proiectul de modernizare a căii ferate Iaşi-Ungheni-Chişinău, cele două state pot apela la soluţia finanţării din mecanismul financiar ”Neighbourhood Investment Facility”, cu sprijinul Comisiei Europene, informează un comunicat al Ministrerului Transporturilor și Infrastructurii din România.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
28.11.2011Întrevederea miniştrilor transporturilor din Republica Moldova şi România
Comentarii (0)