Camera de Comerţ şi Industrie Franţa Moldova a luat iniţiativa de a lansa un prim „Barometru Moldovenesc de Afaceri”. Acest instrument va permite conducătorilor întreprinderilor din Moldova de a exprima, trimestrial, opiniile lor privind conjunctura economică şi climatul de afaceri în Moldova. Barometrul de Afaceri are vocaţia de a deveni un indicator de referinţă pentru întreprinderile din Moldova, investitorii străini, dar şi autorităţile moldoveneşti care vor putea urmări în timp real starea şi opinia agenţilor economici din ţară, percepţiile situaţiei economice şi anticipările pentru timpul apropiat.
Anunţul privind lansarea „Barometrului Moldovenesc de Afaceri”, a fost făcut de Preşedintele CCI Franţa Moldova, Jean-François Myard, în cadrul cocktail-ului de sfîrşit de an al Camerei de Comerţ şi Industrie Franţa Moldova.
Pînă în prezent, şefii de întreprinderi din Moldova nu dispuneau de un sondaj regulat care le-ar permite exprimarea opiniei asupra conjuncturii şi climatului de afaceri din ţară.
De acum înainte, graţiei iniţiativei CCI Franţa Moldova, aceştia vor avea posibilitatea, de 4 ori pe an, să exprime, - rapid, simplu şi în manieră anonimă, percepţia pe care o au privind mediul economic pentru trei luni trecute şi trei luni ce vor urma.
Şase teme precise: activitate, investiţii, personal/angajare, concurenţă, climatul general de afaceri şi conjunctură (pentru 6 luni). Pentru fiecare întrebare, trei răspunsuri posibile: descreştere – stabilitate – creştere. Rezultatele sunt retranscrise într-o scală de la 1 la 5 şi gradare de culori de la roşu la verde. Un indicator general şi indicatorii tematici vor reflecta, într-o manieră clară, în timp real, opinia şi anticipările şefilor de întreprinderi din Moldova.
Primele rezultate ale sondajului realizate în cursul celui de-al treilea trimestru 2011 sunt publicate începînd cu 19 decembrie pe pagina web a CCI Franţa Moldova: www.club-france.md