Începînd cu 16 ianuarie cetăţenii Republicii Moldova vor putea solicita un serviciu nou, implementat de ÎS „CRIS „Registru”. Acest serviciu prevede documentarea, înregistrarea şi evidenţa persoanelor prin intermediul oficiului mobil de documentare.
Extinderea spectrului serviciilor prestate populaţiei este o prioritate a Întreprinderii de Stat “Centrul Resurselor Informaţionale de Stat “Registru”. De acest serviciu pot beneficia toţi cetăţenii Republicii Moldova precum şi cei, care beneficiază de înlesniri la eliberarea actelor de identitate.
Oficiul mobil de documentare este înzestrat cu echipament tehnic specializat, care asigură prestarea serviciilor la adresa de domiciliu/reşedinţă sau la locul aflării solicitantului cu respectarea tuturor etapelor tehnologice preconizate în Biroul de evidenţă şi documentare a populaţiei.
Prin intermediul Oficiul mobil de documentare se prestează următoarele servicii: comanda actelor de identitate (buletin de identitate, fişa de însoţire, paşaport al cetăţeanului Republicii Moldova, act de identitate provizoriu), înregistrarea la domiciliu/reşedinţă, precum şi înregistrarea persoanelor cu atribuirea numărului de identificare de stat.
La prima etapă comanda serviciului oficiului mobil de documentare poate fi efectuată prin cererea depusă la orice secţie (birou) de evidenţă şi documentare a populaţiei. În curînd serviciul va putea fi comandat şi prin Internet sau prin apelul telefonic la numărul unic 25-70-70 al Call-centrului.
Achitarea serviciului va putea fi efectuată prin cîteva modalităţi: on-line prin intermediul cardului bancar, accesînd Portalul serviciilor electronice www.e-services.md, în oficiile teritoriale ale băncilor, care deservesc ÎS „CRIS „Registru”, prin transferul plăţilor pe contul întreprinderii.
Documentul perfectat va putea fi ridicat la oficiul indicat de solicitant sau livrat direct la adresa solicitată în raza teritorială a mun. Chişinău. Costul solicitării serviciului - 450 lei.