În 2011, numărul total de abonaţi la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (servicii TV multicanal) a crescut, în comparaţie cu 2010, cu mai bine de 11,1% şi a depăşit cifra de 255,4 mii, iar rata de penetrare a acestor servicii, raportată la 100 de locuitori ai republicii, s-a majorat cu 0,72 puncte procentuale şi a ajuns la 7,17%, arată un raport preliminar al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) întocmit în baza datelor statistice prezentate de către furnizorii de pe această piaţă.
Creşterea numărului de abonaţi la serviciile TV multicanal a fost determinată de sporirea bazei de abonaţi la serviciile oferite prin tehnologia IPTV (+51,84%) şi prin reţele de cablu (+7,26 %). Conform situaţiei din 31.12.2011, 210,5 mii (82,41%) de abonaţi erau conectaţi la serviciile TV multicanal - prin reţele de cablu, 35,1 mii (13,75%) - prin tehnologia IPTV, 6,2 mii (2,46%) - prin reţele satelit (DTH) şi 3,5 mii (1,39%) – prin reţele MMDS (Multichannel Multipoint Distribution Service – sistem de transport al semnalului TV prin unde radio între două sau mai multe puncte).
Cea mai dinamică creştere pe piaţa serviciilor TV multicanal a fost înregistrată de abonaţii la serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale în format digital. Timp de un an numărul acestor abonaţi a crescut de mai bine de două ori – de la 35,7 mii, în 2010, la 80,2 mii, în 2011. Cota abonaţilor care beneficiază de servicii în format digital s-a ridicat la 27,9%, iar a celor care recepţionează semnalul TV în format analog a alcătuit 72,1%.
Urmare a creşterii numărului de abonaţi, în 2011 volumul vânzărilor de servicii TV multicanal a sporit, faţă de 2010, cu 24,2% şi a ajuns la circa 283,3 mil. lei, iar venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al furnizorilor de pe această piaţă a crescut cu 43,12% și a însumat 58,63 lei.
Cea mai mare creştere a veniturilor – de 52% - a fost înregistrată de furnizorii serviciilor prin reţele de cablu, care au realizat vânzări în valoare de circa 152,5 mil. lei. Cele mai mari volume de vânzări au avut SRL „Sun communications” şi SA „Moldtelecom”. Vânzările realizate de SRL „Sun communications” au crescut cu 27,8% şi au constituit 74,8 mil. lei, iar cele ale SA „Moldtelecom” – cu 574,2% şi au ajuns la 34,3 mil. lei. SRL „Sun communications” a înregistrat un venitul mediu lunar per abonat de 58,06 lei, iar SA Moldtelecom – de 96,05 lei.
În 2011, pe piaţa serviciilor TV multicanal au activat 118 furnizori. Cele mai importante cote pe piaţa serviciilor prin reţele de cablu au fost deţinute, în funcţie de cifra de afaceri, de SRL „Sun Communications” – 49,04%, SA „Moldtelecom” – 22,49%, SRL „AMT” – 4,7%, CTC Alfa – 2,55%. Ceilalţi furnizori au împărţit împreună o cotă de piaţă de 21,22%.
În conformitate cu prevederile Legii comunicaţiilor electronice, ANRCETI va face public, până la 30 aprilie curent, un raport mai amplu despre evoluţia pieţelor de comunicaţii electronice în anul 2011, informează Serviciul de presă al ANRCETI.
Trimite e-mail | Printeaza
IT
06.04.2012În 2011, volumul vânzărilor de servicii TV multicanal a sporit, faţă de 2010, cu 24,2% şi a ajuns la circa 283,3 mil. lei
Comentarii (0)