Trimite e-mail | Printeaza
Economie
05.06.2012

BNM: Unii furnizori de servicii, în pofida rulajelor mari, nu dispun de POS-terminale la punctele lor de încasare a plăţilor de la populaţie

BNM: Unii furnizori de servicii, în pofida rulajelor mari, nu dispun de POS-terminale la punctele lor de încasare a plăţilor de la populaţie

Banca Naţională a Moldovei a înregistrat un şir de sesizări referitoare la faptul că unii furnizori de servicii, în pofida rulajelor mari, nu dispun de POS-terminale la punctele lor de încasare a plăţilor de la populaţie. 

În această ordine de idei, Banca Naţională a atenţionat băncile printr-o scrisoare asupra necesităţii de a acorda unităţilor economice suportul informaţional şi tehnic aferent necesar. Adresarea în cauză este şi în contextul intrării în vigoare, începând cu 1 iulie 2012,  a obligativităţii agenţilor economici de a deţine POS-terminale instalate, conform Legii cu privire la antreprenoriat şi întreprinderi, în scopul acceptării plăţilor prin carduri. 

Prevederea sus-menţionată este aplicabilă comercianţilor ce înregistrează  vânzări cu o valoare anuală de peste 2 mil. lei, cu excepţia celor care îşi desfăşoară activitatea la sate sau comune. Stipulaţia reprezintă o transpunere a normelor Codului Fiscal.
Implementarea cerinţelor legale respective vor contribui la extinderea reţelei de acceptare a cardurilor bancare în Republica Moldova în scop de plată. Creşterea numărului de POS-terminale este un factor pentru stimularea plăţilor fără numerar şi constituie o pârghie de reducere  a utilizării cardurilor pentru retragerea de numerar la bancomate. Migrarea achitărilor spre plăţile electronice condiţionează diminuarea cheltuielilor unităţilor economice pentru gestionarea numerarului, iar la nivel de economie naţională  reducerea evaziunii fiscale, informează Serviciul de presă al Băncii Naţionale a Moldovei.

cuvinte-cheie: POS-terminal

Comentarii (0)

 

Sus