Trimite e-mail | Printeaza
Economie
13.09.2012

Astăzi a avut loc lansarea unei campanii de promovare a unui şir de mărci comerciale moldoveneşti

 Astăzi a avut loc lansarea unei campanii de promovare a unui şir de mărci comerciale moldoveneşti

"Industria uşoară este una din ramurile cele mai competitive din economia Republicii Moldova, atrăgând şi executând comenzi pentru cele mai mari branduri din lume. Una din priorităţile pentru companiile din sector este acum trecerea treptată de la acordarea serviciilor partenerilor străini la fabricarea produselor de înaltă calitate sub marca comercială proprie şi însuşirea noilor pieţe de desfacere”, a declarat viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Valeriu Lazăr, în cadrul unei conferinţe de presă cu ocazia lansării celei de-a doua etape a campaniei promoţionale "Din ♥ branduri de Moldova". 

Campania este o acțiune comună a Guvernului şi companiilor locale de promovare a confecțiilor, încălțămintei și accesoriilor produse în Republica Moldova şi este sprijinită financiar de Proiectul Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională, USAID, CEED II. Campania are drept scop să sporească vizibilitatea în rândul populaţiei a produselor fabricate în Moldova, dezvoltând mândria și loialitatea națională.  În campanie vor fi implicate vedetele Albot, Geta Burlacu, Carisma, Cătălin Josan, Alexandru Manciu şi Olga Tira.

Campania „Din ♥ branduri de Moldova” a fost inițiată în Martie 2012 în parteneriat cu 12 companii autohtone din industria ușoară, care au creat mărci de succes pe piața locală.  O mare parte dintre acești producători sunt asistaţi de proiectul în consolidarea mărcilor proprii, abilităților de design a colecțiilor și a capacităților de marketing. În ediția de toamnă a campaniei, care va dura în perioada 1 septembrie – 30 octombrie 2012, vor participa 15 producători de haine, încălțăminte și accesorii, reprezentând 17 mărci comercializate în Moldova.

Potrivit Ministerului Economiei, industria uşoară, care include fabricarea confecţiilor, textilelor, încălţămintei şi accesoriilor, este o industrie importantă pentru economia Republicii Moldova. Exporturile acestui sector ocupă locul doi în volumul total al exporturilor din Republica Moldova, cu o cotă peste de 17% din totalul exporturilor. În anul 2011, au fost exportate produse în valoare de peste 432 milioane dolari. Astăzi, doar 20%  din produsele industriei uşoare sunt destinate consumului intern, iar 80% din producţia industriei uşoare este exportată.

În industria uşoară sunt angajate câteva zeci de mii de persoane, inclusiv din zonele rurale. Cca 90% din locurile de muncă sunt ocupate de femei, o buna parte fiind de la sate. Industria uşoară reprezintă una din puținele ramuri în care este înalt dezvoltat antreprenorialul feminin. Practic fiecare a doua întreprindere este (co-)fondata și/sau condusă de către o femeie.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus