Conform Topului realizat de Agenţia ucraineană MPP Consulting – primele poziţii în clasamentul celor mai scumpe 50 branduri ale Republicii Moldova în anul 2012, sînt ocupate de companiile CRICOVA, PURCARI si BUCURIA.
Tabloul clasamentului confirmă succesul de care se bucură întreprinderile din Republica Moldova, apreciate în ţară şi peste hotare.
Astfel, costul brandului Cricova, lider în rating, este evaluat la 35 mil. USD, al Vinăriei Purcari la 21 mil. USD, iar cel al producătorului de bomboane Bucuria, la 13 mil. USD.
În topul celor mai scumpe branduri moldoveneşti figurează, de asemenea, companiile Bere Chisinau - 11,5 mil. USD, Aroma - 8,2 mil. USD, KVINT –4,9 mil. USD, Bostavan -4,7 mil. USD , «Букет Молдавии» - 4,5 mil. USD.
În clasament au mai intrat producători de vin, sucuri, apă minerală şi băuturi tari. Metodologia de evaluare a valorii brandului este bazată pe activitatea companiei care deţine brandul, pozitia acesteia pe piată, perspectivele de viitor - parametrii de consum si factorii de risc.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
06.12.2012Cele mai scumpe branduri cu renume din Moldova provin din industria alimentară şi cea a băuturilor alcoolice
Comentarii (1)