Începînd cu 10 decembrie 2012, Casa Naţională de Asigurări Sociale pune la dispoziţia plătitorilor contribuţiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat serviciul electronic de acces în regim on-line la contul curent al plătitorului la BASS.
Instrumentul informaţional propus de CNAS vine în ajutorul agenţilor economici pentru a verifica zilnic informaţia de evidenţă contabilă pe care o deţine privind transferurile efectuate la BASS cu datele din sistemul informaţional CNAS. Serviciul este disponibil 24 ore, fără zile de odihnă.
Serviciul în cauză se acordă prin intermediul sistemului informaţional ACCES CPAS, care poate fi accesat de pe pagina oficială a Casei Naţionale de Asigurări Sociale (www.cnas.md) urmînd link-ul ACCES CPAS/Acces la contul curent al asiguratului/plătitorului. De acces la vizualizarea contului curent al plătitorului BASS vor beneficia conducătorii sau contabilii-şefi ai plătitorilor contribuţiilor la bugetul asigurărilor sociale de stat.
Pentru a beneficia de serviciul electronic de acces în regim on-line la contul curent al plătitorului la BASS este necesar ca conducătorii sau contabilii-şefi ai entităţilor economice, plătitoare la BASS, să depună o cerere la structura teritorială CNAS, iar instituţia se obligă să autorizeze accesul la contul curent al plătitorului la BASS în termen de 5 zile lucrătoare.
Autorizarea în sistemul informaţional ACCES CPAS se efectuează prin intermediul codului de utilizator (login) şi codului (parolei) de acces atribuite de Casa Naţională de Asigurări Sociale persoanei asigurate (conducătorului sau contabilului-şef).
Anterior Casa Naţională de Asigurări Sociale a lansat un serviciu care permitea fiecărei persoane fizice să verifice contul curent de asigurări sociale, care conţine informaţia despre valoarea contribuţiilor sociale începînd cu 1 ianuarie 1999. Pînă la moment au solicitat parole de acces la contul curent circa 200.000 de cetăţeni.