Trimite e-mail | Printeaza
Economie
22.01.2013

Foruri de afaceri, promovare țintită a proiectelor investiționale, studii de fezabilitate și expoziții – sunt instrumentele finanțate în acest an de Fondul de promovare a exportului

Foruri de afaceri, promovare țintită a proiectelor investiționale, studii de fezabilitate și expoziții – sunt instrumentele finanțate în acest an de Fondul de promovare a exportului

Consiliul de administrare al Fondului pentru promovarea exportului și atragerea investițiilor a aprobat planul de acțiuni ce urmează a fi finanțate în anul 2013. Printre acestea se regăsesc organizarea de foruri ale oamenilor de afaceri, a unor evenimente de promovare țintită a exporturilor și atragere a investițiilor, axate pe sectoare sau țări concrete, elaborarea unor studii de fezabilitate sau de piață, precum și a unor aplicații electronice de prezentare a potențialului investițional etc.

Potrivit directorului executiv al Organizației pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exporturilor (MIEPO), Denis Jelimalai, marile companii străine care deja sunt prezente în țările din regiune sunt mai predispuse să-și extindă activitatea într-o țară vecină decât companiile dintr-o țară mai îndepărtată, cum ar fi cazul statelor din Europa de Vest, SUA, etc. care, respectiv, nu cunosc specificul și avantajele Republicii Moldova, fără a fi ignorate cele din urmă. Pe parcursul anului 2013, o atenție sporită va fi acordată promovării țintite și anume accentul va fi pus pe informarea companiilor străine, prezente în regiune și doritoare de a se extinde, privind oportunitățile investiționale ale Republicii Moldova.

În acest an urmează a fi desfășurat la Chișinău și un important For investițional în parteneriat cu Asociația Mondială a Agențiilor de Atragere a Investițiilor (WAIPA) și Corporației Financiare Internaționale (IFC).

Potrivit Ministerului Economiei, dintre alte acțiuni trebuie menționată finanțarea unor studii de dezvoltare a infrastructurii Rezervației cultural-naturale Orheiul Vechi, ca importantă destinație atât pentru turismul intern, cât și pentru turiștii străini, și un eveniment de promovare a potențialului investițional și turistic al zonei, precum și elaborarea unei aplicații pentru platformele de smartphone Android și iOS care să prezinte actualizări permanente ale oportunităților investiționale în Republica Moldova.

Totodată, MIEPO va colabora strâns cu Agenția Proprietății Publice în vederea promovării procesului de privatizare și proiectelor de parteneriat public-privat în cadrul diverselor evenimente internaționale și prin acțiuni țintite.

 

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus