Trimite e-mail | Printeaza
Economie
28.01.2013

Au fost stabiliți învingătorii Concursului ”Marca comercială a anului 2012”

Au fost stabiliți învingătorii Concursului ”Marca comercială a anului 2012”

Pentru titlul de "Marca comercială a anului 2012" au concurat 97 de proiecte ale 82 de întreprinderi. Pe 26 ianuarie 2012, membrii comitetului organizatoric al Concursului "Marca comercială a anului 2012" s-au reunit în cadrul ședinței de totalizare, unde au remarcat interesul în creștere al agenților economici față de acest eveniment, precum și calitatea mărcilor comerciale participante.

Președintele comitetului organizatoric, Gheorghe Cucu, președinte al Camerei de Comerț și Industrie a Moldovei, a accentuat că, concursul se organizează de CCI în comun cu Agenţia de Stat pentru Proprietate Intelectuală, cu scopul de a promova practicile de succes în domeniul marketingului şi brandingului. "Iniţiat în 2003, relativ modest, concursul a ajuns deja la cea de a X-a ediție și se bucură de un interes din ce în ce mai mare din partea reprezentanților mediului de afaceri. Marele premiu "Mercuriul de aur", urmat de Medaliile de aur, argint și bronz sunt distincții prestigioase, deoarece reprezintă aprecierea dată atât de către experți, cât și de către consumatori".

Vicepreședintele CCI, Tudor Olaru, a spus că, la sondajul efectuat în rândul consumatorilor au participat 1200 de respondenți din regiunile Nord, Centru și Sud ale țării. Ei și-au expus părerea referitor la mărcile comerciale preferate, conform categoriilor de produse și servicii și domeniilor de activitate ale agenților economici.

Vicedirectorul AGEPI, Svetlana Munteanu, a specificat că, concursul are o importanță deosebită, deoarece încurajează înregistrarea și protejarea mărcilor comerciale, care sunt o proprietate intelectuală. Referindu-se la proiectele participante la "Marca comercială a anului 2012", sursa citată a remarcat că, majoritatea sunt mărci comerciale naționale.

Conducătorul grupului de experţi în domeniul produse alimentare, băuturi alcoolice și nealcoolice, Vavil CARAGIA, colaborator științific în marketing, a spus că, comparativ cu primele ediții ale concursului, calitatea materialelor prezentate la concurs crește. "În prezent mărcile comerciale sunt elaborate mult mai profesionist, sunt mult mai sugestive și caracterizează tipul de produs pe care îl reprezintă".

La finalul discuțiilor, membrii comitetului organizatoric al Concursului "Marca comercială a anului 2012" au aprobat lista învingătorilor, propusă de experți.

Înmânarea distincțiilor va avea loc pe 31 ianuarie 2013, la Chișinău, într-o atmosferă solemnă, în cadrul Expoziției naționale "Fabricat în Moldova", care se va desfășura în perioada 30 ianuarie - 2 februarie, la ”Moldexpo”.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus