Trimite e-mail | Printeaza
Economie
01.02.2013

La ediția a X-a a Concursului "Marca comercială a anului" au participat 97 de proiecte ale 82 de întreprinderi

La ediția a X-a a Concursului

La ediția a X-a a Concursului "Marca comercială a anului" au participat 97 de proiecte ale 82 de întreprinderi, premiile fiind decernate învingătorilor pe 31 ianuarie 2013, în cadrul unei ceremonii solemne. Concursul "Marca comercială a anului" a fost inițiat în 2003, de Camera de Comerţ şi Industrie, și se organizează în comun cu Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, cu scopul de a promova practicile de succes în domeniul marketingului şi brandingului.

Ediția a X-a a Concursului "Marca comercială a anului" a demarat în luna octombrie 2012, în două etape. Prima etapă a vizat chestionarea consumatorilor, care a cuprins un eşantion de 1200 de respondenţi din regiunile Nord, Centru, Chişinău şi Sud. Ei și-au expus părerea referitor la mărcile comerciale preferate, conform categoriilor de produse și servicii și domeniilor de activitate ale agenților economici.

La cea de a doua etapă, grupul de experți a apreciat materialele prezentate de către întreprinderi. Din componența juriului fac parte experţi ai AGEPI, ai instituţiilor de învăţământ superior, specialişti în marketing, practicieni. Membrii comitetului organizatoric al Concursului "Marca comercială a anului 2012" au remarcat interesul în creștere al agenților economici față de acest eveniment, precum și calitatea mărcilor comerciale participante.

La final, punctajul obținut în cadrul celor două etape a permis stabilirea învingătorilor. Rezultatele competiției permit nu doar evidenţierea liderilor, ci și monitorizarea dinamicii preferinţelor consumatorilor şi a comportamentului lor, schimbul de experienţă privind elaborarea şi promovarea mărcilor comerciale de succes. Concursul încurajează înregistrarea și protejarea mărcilor comerciale. El este unicat, reprezentând un "test" al competitivităţii produselor şi serviciilor de pe piața autohtonă prin evaluarea dată atât de către profesioniști, cât și de către consumatori.

Distincţia principală a concursului este Premiul Mare „Mercuriul de Aur", urmat de Medaliile de aur, argint și bronz. La ediția curentă, mărcile au concurat la 9 nominalizări: Aprecierea consumatorului, Debutul anului, Export, Inter, Favoritul anului, Responsabilă social, Rebranding, Reputaţie şi încredere, Patrimonial republicii.

Învingătorii au dreptul de a utiliza simbolurile "Marca comercială a anului" în materialele publicitare, pe mărfuri, etichete și ambalaje.

În perioada 2003-2011, la „Marca comercială a anului" au participat circa 800 de mărci comerciale din 15 raioane, precum şi din municipiile Chişinău şi Bălţi. Peste 240 dintre ele au obținut „Mercuriul de Aur".

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus