Viceministrul Economiei, Octavian Calmâc va participa joi, 28 februarie 2013, la Forumul de afaceri a companiilor franceze din România cu genericul ”Oportunitățile investiționale ale Republicii Moldova. Beneficiile dezvoltării investițiilor transfrontaliere”. Forumul este organizat la București, de către Organizația pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exporturilor din Moldova (MIEPO), Agenția pentru Dezvoltarea antreprenorialului internațional UBIFRANCE și Camera de Comerț și Industrie Moldo-Franceză.
La eveniment vor participa peste o sută de companii franceze care iși dezvoltă afacerile în România și Republica Moldova, precum ar fi: Lafrage Ciments Moldova, Mobiasbanca- Groupe Societe Generale, Agriculteur privé, Yves Rocher, Vinci Construction, Kepler Systèmes d'information, Danone, ș.a.
Viceministrul Economiei, Octavian Calmâc va efectua o prezentare a datelor macroeconomice, mediului de afaceri din Republica Moldova și a climatului investițional. Prezentarea oficialului va fi completată de experiența companiilor franceze care își desfășoară afacerile în Republicii Moldova, accentul fiind pus pe prezentarea sistemului fiscal, financiar, a oportunităților logistice, etc.
Partea oficială a Forumului va fi urmată de ateliere specializate – Parteneriate public-private, privatizări, concesiuni; Agricultură și industrie; IT&C; Retail, distribuție și servicii, în cadrul cărora agenții economici din ambele țări și oficiali din Republica Moldova vor discuta aspectele legate de extinderea afacerilor in Republica Moldova.
Totodată, Viceministrul Economiei, Octavian Calmâc va avea un șir de întrevederi bilaterale cu top-managerii Companiei constructoare de elicoptere EUROCOPTER, Companiei internaționale de produse agricole, agrochimie și biotehnologii TIMAC AGRO (Groupe Roulliere), Rețelei Internaționale de hipermarketuri CORA, Companiei de construcții VINCI Construction.
Potrivit Ministerului Economiei, Agenția pentru Dezvoltarea antreprenorialului internațional UBIFRANCE are drept obiectiv de a asista companiile franceze în extinderea pe plan internațional, diagnosticarea exportului și analiza piețelor externe. Agenția reprezintă o rețea mondială din 80 birouri în 60 de țări, în care activează 1400 de experți.