Ieri, 2 mai 2013, Mihai Ghimpu, deputat în Parlamentul Republicii Moldova, Presedintele PL a susţinut un briefing de presă până la începerea şedinţei Parlamentului.
În cadrul briefingului Mihai Ghimpu a prezentat proiectul ordinii de zi petru şedinta Biroului Permanent al Parlamentului. În ordinea de zi erau incluse doar proiectele înaintate de deputaţii Fracţiunii PL. Preşedintele PL a comentat aceste acţiuni ca pe o nouă tentativă de compromitere a Partidului Liberal. „Aceasta este o altă dovadă de uzurpare a puterii şi că şedinţele Parlamentului sunt ilegale. După ce Partidul Liberal a sesizat Curtea Constituţională cu privire la verificarea Cobstituţionalităţii art. 3 al Hotărârii Parlamentului privind revocarea Preşedintelui Parlamentului, exista în ei frica, pentru că sunt conştienţi de ilegalitatea şedinţelor pe care le convoacă. Prin includerea în ordinea de zi doar a proiectelor înaintate de deputaţii Fracţiunii Partidului Liberal, ei se asigură că, în cazul în care CC declară ilegale şi neconstituţionale legile si hotărârile Parlamentului, adoptate la şedinţele conduse de Palihovici, să fie declarate ilegale proiectele înaintate de PL. Este o altă dovadă că le este frică de deciziile Curţii Constituţionale, de aceea includ în ordinea de zi doar proiectele propuse de Fracţiunea Parlamentară a Partidului Liberal. Atât Regulamentul Parlamentului, cât şi legea în referinţă, nu reglementează instituţia interimatului funcţiei de Preşedinte al Parlamentului”, a menţionat Mihai Ghimpu.
Un alt subiect abordat în cadrul briefingului susţinul de Mihai Ghimpu a fost despre interpelarea pe care a făcut-o Partidul Liberal la Procuratura Generală privind unele acţiuni ale ex-Prim-ministrului Vlad Filat. „Am făcut o interpelare la Procuratura Generală. De ce până astăzi nu au fost verificate dacă acţiunile ex-Prim-ministrului V. Filat de a da jos stema şi drapelul de stat la întâlnirea cu „brigadierul colhozului PMR - Şevciuc”, sunt demne de un Prim-ministru al unui stat? Codul Penal tratează astfel de acţiuni ca acte de profanare. De ce nici până astăzi nu a fost verificat dacă acele convorbiri telefonice ale lui V. Filat pot fi calificate ca trafic de influenţă? Cine acoperă aceste încălcări extrem de grave? ”.
Amintim că Partidului Liberal a depus la data de 29 aprilie o sesizare la Curtea Constituţională privind verificarea constituţionalităţii art. 3 al Hotărârii Parlamentului Nr. 96 din 25 aprilie 2013, privind revocarea Preşedintelui Parlamentului şi a Legii nr. 101 din 26 aprilie 2013, pentru completarea art. 14 din Regulamentul Parlamentului, adoptat prin Legea Nr. 797-XIII din 2 aprilie 1996. Partidul Liberal consideră că art. 3 al Hotărârii Parlamentului Nr. 96 din 25 aprilie 2013, privind revocarea Preşedintelui Parlamentului, contravine Constituţiei şi legislaţiei subsecvente, având loc o depăşire a atribuţiilor Comisiei Speciale, precum şi o încălcare flagrantă a dispoziţiilor constituţionale, fiind de fapt o arogare a atribuţiilor Parlamentului, în coraport cu atribuţiile conferite de Parlament, preşedintelui acestuia. Prin desemnarea unei persoane în calitate de interimar al funcţiei de Preşedinte al Parlamentului, de jure, se încearcă eludarea conţinutului normelor juridice invocate, informează Departamentul Imagine şi Comunicare al PL.
Trimite e-mail | Printeaza
Politic
03.05.2013Mihai Ghimpu: Atât Regulamentul Parlamentului, cât şi legea în referinţă, nu reglementează instituţia interimatului funcţiei de Preşedinte al Parlamentului
Comentarii (2)