Trimite e-mail | Printeaza
Economie
07.08.2013

Ministerul Economiei se consultă cu producătorii din industria de mobilă privind identificarea şi soluţionarea celor mai stringente probleme din această ramură

Viceministrul Economiei, Dumitru Godoroja, s-a întâlnit, astăzi, cu reprezentanții Uniunii Producătorilor de mobilă din RM, într-o ședință consultativă axată pe identificarea și soluționarea celor mai stringente probleme cu care se confruntă producătorii din industria de mobilă.

În cadrul ședinței, Dumitru Godoroja a reiterat deschiderea Ministerului Economiei pentru implicarea activă a instituției în soluționarea problemelor cu care se confruntă producătorii din această ramură, asigurându-i de colaborare și suport în promovarea inițiativelor de îmbunătățire a cadrului normativ și legal pe domeniile în care există cele mai multe bariere, precum cel fiscal, vamal, asigurări medicale, piața muncii, accesul pe piețele externe de desfacere, promovare etc.

La rândul lor, producătorii de mobilă au înaintat o listă a problemelor și barierelor cu care se confruntă, dar și un șir de inițiative. Acestea au vizat unele prevederi ale Codului vamal, în special proiectul normativ ce prevede majorarea taxei la importul materiei prime pentru unele categorii de textile. De asemenea, antreprenorii au propus soluții la problemele ce țin de taxele și restricțiile  aplicate pentru comercializarea mobilei moldovenești pe piața ucraineană.

Potrivit Ministerului Economiei, un alt subiect important pus în discuție la întrunirea cu producătorii din industria de mobilă a fost promovarea acestora pe piețele externe. În acest context, Dumitru Godoroja a spus că Ministerul Economiei, Organizația pentru Promovarea Exporturilor și Atragerea Investițiilor (MIEPO) oferă producătorilor finanțare, subvenționare pentru mai multe instrumente de promovare, inclusiv pentru participarea la expoziții internaționale, foruri de business, târguri etc. În acest sens viceministrul a solicitat de la antreprenori să prezinte până în septembrie o listă cu toate inițiativele și oportunitățile de finanțare a acțiunilor de promovare pe piețele internaționale.

La final, participanții au convenit să se întâlnească în timpul apropiat cu o agendă de lucru consistentă, consolidată și coordonată în care să se regăsească soluțiile la cele mai stringente probleme din această ramură.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus