Biroul pentru Relaţii cu Diaspora din cadrul Guvernului Republicii Moldova a iniţiat un proiect pentru a facilita accesul moldovenilor din diasporă la vinurile moldoveneşti şi de a promova vinurile moldoveneşti.
Site-ul www.moldovanwine.net este o hartă pe care poate fi plasată, de pe calculator sau mobil, locația (punct comercial, oraș, țară) de unde utilizatorii au procurat vinuri moldovenești sau au remarcat vânzarea lor peste hotare, dar și în țară. Până în prezent, pe site au fost introduse peste 100 de locații, din aproape zece țări.
Utilizatorii pot da puncte de credibilitate fiecărei locații, pot menționa marca comercială a vinului pe care l-au cumpărat, pot publica pe site materiale video și foto din acel punct comercial, precum și date despre magazin (de exemplu unde este amplasat, calitatea serviciilor sau alte informații utile altor utilizatori). Sistemul permite abonarea pentru locațiile noi care apar pe o distanță de la 5 la 100 de km, de la locul ales de utilizator.
Pentru Republica Moldova este permisă doar listarea vinăriilor și a magazinelor specializate, nu şi a unităților comerciale precum supermarketuri, chioșcuri, tarabe, etc.
BRD a inițiat proiectul www.moldovanwine.net cu scopul de a facilita accesul moldovenilor din diasporă la vinurile moldoveneşti, de a promova vinurile moldovenești în afara țării și de a identifica punctele comerciale în care ele se vând.
Victor Lutenco, șeful BRD: Cu ajutorul diasporei, dar și al prietenilor străini care au reușit să guste din vinul nostru, dorim să construim o reţea globală a locurilor unde sunt comercializate vinurile moldoveneşti, astfel încât oricare să poată găsi rapid, accesând site-ul, cel mai apropiat magazin. Vrem să unim în jurul unei singure idei - promovarea vinului moldovenesc în lume - cetățenii originari din Republica Moldova aflați permanent sau temporar peste hotare.
”În același timp, sper că și producătorii de vinuri din țară vor deveni mai activi și vor căuta noi căi de comercializare a vinului, în noi țări, așa încât să reușim să facilităm accesul la acest produs pentru cât mai multă lume”, a precizat Victor Lutenco.
Potrivit unui comunicat de presă, proiectul moldovanwine.net nu este comercial, nu dispune de finanțare și este o acțiune de voluntariat, care se dorește a fi susținută activ de către amatorii vinului moldovenesc aflați peste hotare și cei care călătoresc frecvent. Numele celor care au contribuit la realizarea proiectului - instituții publice, prieteni ai BRD - le puteți găsi pe site, la rubrica ”Parteneri”.
Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
06.11.2013Biroul pentru Relaţii cu Diaspora din cadrul Guvernului Republicii Moldova a iniţiat un proiect pentru a promova vinurile moldoveneşti
Comentarii (0)