Organizația de Promovare a Exportului (MIEPO) a prezentat Consiliului de administrare a Fondului de promovare a exportului, prezidat de către Viceprim-ministrul, ministrul economiei, Valeriu Lazăr, care sunt proiectele propuse spre finanțare pentru anul 2014, precum și care sunt rezultatele Programului de Promovarea Exportului pentru anul 2013.
Astfel, pregătirea agenților economici pentru a profita de oportunitățile Acordului de comerț liber cu UE, diversificarea piețelor de desfacere a produselor și serviciilor moldovenești, utilizarea optimă a capacităților logistice, inclusiv a Portului de la Giurgiulești, se numără printre prioritățile de promovare a exporturilor în anul 2014.
Pentru aceasta, au fost colectate 73 de proiecte pentru suma de 19,5 milioane lei, sumă ce depășește de peste trei ori mărimea Fondului de promovare a exporturilor.
„Proiectele pentru finanţare urmează a fi selectate în baza unor criterii clare printre care: impactul și potențialul de promovare a sectorului, numărul de potențiali beneficiari, capacitatea de cofinanțare și de implementare a proiectului de către instituțiile inițiatoare”, a spus directorul Organizației de Promovare a Exportului (MIEPO), Dona Școla.
În cadrul ședinței Consiliului a fost examinat și proiectul Programului de atragere a investițiilor și promovare a exporturilor pe anul 2014. Astfel, elaborarea strategiei de promovare a brandului național „Moldova”, elaborarea unui Ghid de comunicare specializat pentru diplomații moldoveni, organizarea unei serii de ședințe ale Clubului Diplomatic Economic, și acțiunilor de întărire a relațiilor cu reprezentanții diasporei din busines sunt printre primele priorități aprobate de Consiliu.
Acțiunile sectoriale, prevăzute în programul de promovare a exporturilor urmează a fi aprobate după o coordonare suplimentară cu părțile interesate, accentul fiind pus pe diversificarea exporturilor, suportul dedicat atragerii investițiilor străine directe etc.
În anul 2013, din Fondul de promovare a exporturilor au fost organizate 32 de acțiuni - 9 expoziții, 9 studii și seminare, 13 forumuri și conferințe și publicate materiale promoționale privind oportunitățile investiționale. În aspect sectorial, 32% din mijloacele Fondului au fost acordate pentru promovarea agriculturii, 8% pentru turism, 6% pentru IT, 3% pentru confecții și accesorii, 24% pentru acțiuni multisectoriale și 27% pentru acțiuni de atragere a investițiilor. Coeficientul de multiplicare al mijloacelor Fondului a fost de 2,75.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
21.01.2014Organizația de Promovare a Exportului a prezentat proiectele propuse spre finanțare pentru anul 2014
Comentarii (0)