Prim-ministrul Iurie Leancă a participat la lansarea unui nou serviciu electronic, e-factura fiscală, elaborat de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat al Ministerului Finanţelor, în parteneriat cu Centrul de Guvernare Electronică.
În cadrul evenimentului, Premierul a menţionat că, prin lansarea serviciului e-factură fiscală Guvernul realizează două obiective: continuă procesul de eficientizare a Inspectoratului Fiscal Principal de Stat şi îşi onorează angajamentul asumat de a presta cetăţenilor şi agenţilor economici din Republica Moldova servicii de calitate, uşor de folosit de pe orice dispozitiv electronic şi accesibile 24/24, indiferent de locul aflării.
Un alt efect al acestei acţiuni este diminuarea costurilor şi timpului pentru prestarea serviciilor publice. Totodată, noul serviciu, prin aplicarea tehnologiilor digitale, va creşte eficienţa sectorului public şi va facilita interacţiunea între Guvern şi mediul privat din Republica Moldova.
Iurie Leancă a mai menţionat că prestarea serviciilor publice în format electronic reprezăntă un element important în eliminarea riscurilor de corupţie, dar şi în procesul de integrare a cetăţenilor şi a businessului din ţara noastră în comunitatea europeană. Şeful Cabinetului de miniştri a precizat că priorităţile UE în acest domeniu sunt ca, până în 2015, 50 la sută dintre cetăţeni şi 80% dintre oamenii de afaceri să folosească serviciile electronice.
„Pe acest motiv, în 2014, Guvernul va lansa mai multe servicii publice în format electronic, cum sunt registrul controalelor, e-autorizaţii de folosire a apei, e-autorizaţii în transport şi altele”, a spus Prim-ministrul.
Stela Mocan, director executiv al Centrului de Guvernare Electronică a precizat că agenda de transformare electronică a guvernării pentru 2014 prevede lansarea de noi e-servicii publice: e-autorizaţii pentru activitatea în comerţ, înregistrarea vânzării şi cumpărării online a imobilului etc.
Şeful Serviciului Fiscal Principal de Stat, Ion Prisăcaru, a menţionat că e-factura fiscală oferă beneficiarilor confort şi siguranţă la accesarea serviciului respectiv şi face munca inspectorilor mult mai eficientă.
Guvernul a lansat circa 90 de servicii publice electronice, inclusiv, e-apostila, e-licenţiere, declaraţia fiscală electronică, rapoartele electronice la Casa Naţională de Asigurări Sociale şi la Compania Naţională de Asigurări Medicale, plăţi electronice şi servicii de solicitare on-line a actelor de stare civilă, potrivit unui comunicat difuzat de guvern.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
11.02.2014Agenţii economici își vor putea prezenta facturile fiscale în format electronic
Comentarii (0)