Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) recomandă furnizorilor de servicii publice de comunicaţii electronice să folosească mai activ paginile sale de Internet pentru a-şi onora obligaţiile de informare a consumatorilor/utilizatorilor finali despre serviciile pe care le prestează. Această recomandare are la bază prevederile Regulamentului cu privire la furnizarea serviciilor publice de comunicaţii electronice, în vigoare din 15 februarie 2014, care stabileşte un set de obligaţii pentru furnizori privind informarea utilizatorilor finali, inclusiv prin intermediul paginilor sale de Internet.
Astfel, Regulamentul obligă furnizorii să ofere gratuit publicului informaţii detaliate, clare şi actualizate despre preţurile şi tarifele la serviciile prestate, precum şi despre condiţiile de furnizare şi utilizare a acestor servicii. Conform aceluiaşi act noramtiv, furnizorii urmează să publice pe paginile sale de Internet contractul cu clauzele contractuale standard şi condiţiile de furnizare şi utilizare a serviciilor; preţurile şi tarifele aferente serviciului de roaming internaţional şi apelurilor telefonice internaţionale; procedura de examinare a reclamaţiilor. În acelaşi timp, furnizorii au obligaţia să facă publice orele de audienţă a utilizatorilor finali şi să organizeze audienţa acestora pe chestiuni ce ţin de furnizarea serviciilor.
ANRCETI informează furnizorii că în decursul acestui an, în cadrul acţiunilor sale de monitorizare şi control, va pune accentul pe verificarea gradului de onorare a obligațiilor furnizorilor față de utilizatorii finali, stabilite în Regulament, în special în partea ce tine de postarea pe paginile sale de Internet a setului de informații menţionate mai sus.
În acelaşi timp, ANRCETI îndeamnă utilizatorii finali să-i adreseze sesizări, în cazurile în care aceştia constată că furnizorii nu-şi onorează obligaţiile de informare a publicului, inclusiv prin intermediul paginilor sale de Internet. Rezultatele examinării sesizărilor de acest gen, precum şi ale acţiunilor de monitorizare şi control ale ANRCETI la acest capitol vor fi aduse la cunoştinţa publicului.
Acţiunile menţionate mai sus au drept scop sporirea gradului de protecţie a utilizatorilor finali şi fac parte din planul campaniei de informare „Cunoaşte-ţi drepturile de consumator al serviciilor de comunicaţii electronice”, campanie lansată de către ANRCETI în februarie curent. Prin desfăşurarea acestei campanii, ANRCETI doreşte ca consumatorii să-şi cunoască mai bine drepturile şi să ştie ce au de făcut când se confruntă cu probleme referitoare la furnizarea şi utilizarea serviciilor de comunicaţii electronice, relează Serviciul de presă al ANRCETI.
Trimite e-mail | Printeaza
IT
15.05.2014ANRCETI recomandă furnizorilor să publice pe paginile sale de Internet mai multe informaţii utile pentru consumatori
Comentarii (0)